Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hitetarah/public_html/wp-content/themes/reuss/core/class/single-post.php on line 381
شاید پیش خودتان بگویید اینستاگرام فضای ساده ای است و نیاز به هزینه کردن ندارد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به گسترش فعالیت در بستر اینترنت، ماهیت بسیاری از کسبوکارها تغییر کرده و روش های تبلیغات و بازاریابی مخصوص به خود را دارند. بنابراین اگر بخواهیم از تمام پتانسیل های این فضا به خوبی بهره ببریم، باید با دیدگاه حرفه ای تری به مدیریت صفحه اینستاگرام خود بپردازیم.
در ایران از اینستاگرام به جز جنبه تفریحی و سرگرمی، به هدف بازاریابی و فروش هم استفاده میشود. به دلیل وجود تعداد زیادی از دستهبندیهای شغلی و فعالیت بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی، نیاز به محتوای برنامهریزی شده و هدفمند روز به روز افزایش مییابد.
ادمین اینستاگرام شخصی است که مدیریت پیج را در اینستاگرام بر عهده می گیرد و با استفاده از روش های گوناگون نظیر تولید محتوا، تحلیل و آنالیز پیج، تامین امنیت پیج و… به رشد صفحه شما در این شبکه اجتماعی محبوب کمک میکند.
واژه ادمین به چه معنا است؟
کلمه Admin که در فارسی ادمین خوانده میشود، از کلمه Administrator گرفته شده است و به عبارتی، مخفف آن محسوب میشود. این واژه در دنیای فناوری اطلاعات یا IT بسیار رایج است؛ مثلا در بخشهای مختلف سیستم عامل ویندوز یا IOS و حتی اندروید، این اصطلاح را بارها و بارها شنیدهاید. واژه مدیر، معادل فارسی این کلمه است.
تفاوت بین ادمین اینستاگرام و وبمستر چیست؟
حال که میدانیم ادمین اینستاگرام کیست، باید تفاوت آن را با Webmaster یا مدیر سایت بررسی کنیم. به نظر شما تفاوت این دو در چیست؟ مدیر وبسایت یا وبمستر، کسی است که به طور کامل یک وبسایت را مدیریت میکند و وظیفه محتواگذاری در صفحات مختلف آن را برعهده دارد. در مورد ادمین اینستاگرام یا شبکههای اجتماعی، این موضوع محدود به Social Media یا شبکه اجتماعی است و شامل وبسایت نمیشود.
با این تعاریف متوجه شدیم که یک ادمین اینستاگرام، در واقع مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می دهد و برای این کار نیاز به توانایی، مهارت و تخصص دارد. چه بخواهید ادمین اینستاگرام شوید و چه به استخدام ادمین اینستاگرام بپردازید باید مهارت های لازم برای این جایگاه شغلی را کسب کنید.
مهارت ها و توانایی های یک ادمین
قطعا تخصص پیدا کردن در هر زمینه ای نیازمنددانش و تمرکز است. شما می توانید با صرف وقت و تمرکز کافی به یک ادمین حرفه ای تبدیل شوید. در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که با رعایت آن ها می توانید به تخصص و مهارت کافی دست پیدا کنید.
- به اپلیکیشن اینستاگرام و تمام قابلیت ها و کارکردهای آن مسلط باشید
- آشنایی کافی با انواع پروفایل های اینستاگرامی داشته باشید
- علاوه بر موبایل، نحوه کار به وسیله وبسایت اینستاگرام را نیز بدانید
- انواع روش های جذب و افزایش فالوور را بدانید و از آن ها به درستی استفاده کنید
- پیج های با فالوور بالا را زیر نظر داشته باشید و با خلاقیت خود از آن ها ایده برداری کنید
- درک درستی از استوری اینستاگرام داشته باشید
- از مفهوم کلی هشتگ، کاربرد و نحوه استفاده از آن مطلع باشید
- از نرم افزارهای موبایلی مانند Inshot یا Picsart برای ویرایش عکس ها و فیلم ها استفاده کنید
- از مقالات و منابع معتبر انگلیسی و فارسی برای آموزش کار با اینستاگرام و سایر برنامه ها بهره ببرید
- پیج هایی که ایده های جدید و خلاقانه دارند را فالو کرده و سعی کنید با رصد کردن عملکرد این پیج ها، از آن ها یاد بگیرید
- از ابزارهای آنالیز و تحلیلی اینستاگرام به بهترین نحو استفاده کنید
- از تصویر پروفایل مناسب و یک بایو حرفه ای برای پیج خود استفاده کنید
ایرادی ندارد که در ابتدای راه از ایده های خلاقانه دیگران کپی کنید. کم کم و با طی کردن این مسیر، ایده های ناب و منحصر به فرد خودتان را خلق خواهید کرد.