در بحث بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام تعریفهای اشتباهی وجود دارد. بعضیها تصور میکنند که هرکس حضور فعالی در اینستاگرام دارد یا فالوئرهایش زیاد هستند، بلاگر است. در حالی که این طور نیست و بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا میکند. این فرد درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی میدهد، کالاها را نقد و معرفی میکند یا مردم را به انجام کارهایی تشویق میکند.
اگر عکاس باشید، عکسهایتان را در اینستاگرام به اشتراک میگذارید و درباره صحنه آن یا اینکه چگونه آن عکس را گرفتید مینویسید. شما به عنوان عکاس در حوزه تخصصی خود محتوا تولید میکنید و منتشر میکنید. پس یک بلاگر هستید. اما بلاگرها لزوما عکاس نیستند و میتوانند در حوزههای مختلفی تولید محتوا کنند. به طور کلی، یک بلاگ شخصی در اینستاگرام به نوآوری شما در نوشتن و نکتههای کوچکی مربوط میشود که مخاطب را جذب کند. در بخش بعدی انواع بلاگرها را توضیح میدهیم.
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
انواع بلاگرها
بلاگرها با توجه به نوع محتوا و تعداد فالوئرهایی که دارند تقسیم بندی میشوند. برخی از آنها صدها میلیون طرفدار دارند و بعضیها هم میکرو اینفلوئنسر هستند که برای چندین هزار نفر تولید محتوا میکنند. وجود بلاگرها و اینفلوئنسرها برای محتوای متنوع شبکههای اجتماعی ضروری است. اکثر این افراد روی یک موضوع خاصی تمرکز کرده و درباره آن تولید محتوا میکنند. دسته بندیهای مختلفی هم برای انواع بلاگرها وجود دارد که در زیر میتوانید یکی از این دسته بندیها را مشاهده کنید.
کمالگراها
این افراد کسانی هستند که وقت زیادی برای تولید عکس و فیلم میگذارند. تقریبا تمام بلاگرها این کار را انجام میدهند ولی کمالگراها به زمینه و موضوع خاصی پایبند هستند و به عالیترین شکل آن را اجرا میکنند. صفحه این بلاگرها از هر نظر بینقص است. رنگ و نور عکسها به خوبی اجرا شده است. آرایش افراد مناسب است و حتی لباسها هم با توجه به موضوع انتخاب میشود.
عاشقان سفر
صفحه بلاگرهای سفر و ماجراجویی را همه ما دیده ایم. وقتی وارد صفحههای آنها میشویم، عکسهای زیبا از شهرها و کشورهای مختلف را میبینیم و حس میکنیم که آنها همیشه در سفر هستند. ان افراد با مکانهای تاریخی و طبیعت زیبا عکس میگیرند و در شبکههای اجتماعیشان منتشر میکنند. تصاویر بلاگرهای سفر باعث میشود که همین الان نامه استعفامان را بنویسیم و یک بلیط قطار یا هواپیما به دورترین جای ممکن بگیریم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم.عضویت رایگان
بلاگرهای جذاب
این بلاگرها معمولا زندگی جذابی دارند یا این طور که صفحهشان نشان میدهند، در زندگی خود مشکلی ندارند. مدلهای لباس، آنهایی که سراغ میکاپ میروند، خانمهای خانهدار و بلاگرهایی که سبک زندگیشان را نمایش میدهند در این دسته قرار میگیرند. این بلاگرها معمولا فالوئرهای زیادی دارند، به همین دلیل کالاهای مختلف را تبلیغ میکنند. در فروشگاههای مختلف میچرخند، لباسهای گوناگون را امتحان میکنند و در اینستاگرام به نمایش میگذاراند. این بلاگرهای جذاب اینفلوئنسرها هستند.
بلاگرهای باهوش
این بلاگرها از هشتگهای مناسبی استفاده میکنند و سعی میکنند افراد درستی را هم دنبال کنند. کیفیت محتوای آنها متوسط است و تصاویر جذاب و خارق العادهای هم ندارند. آنها متعهد به موضوع خاصی نیستند و با موضوعهای مختلفی تولید محتوا میکنند. این بلاگرها به صفحه اینستاگرامشان متعهد هستند . به طور منظم تولید محتوا میکنند.
بلاگرهای جنجالی
این افراد به دلیل محتوایی که تولید میکنند، جنجال برانگیز میشوند. فمینیستها، فعالان حوزههای مختلف مثل محیطزیست، سلبریتیهای پرحاشیه، هنرمندانی که آثار مدرن و ساختارشکنی تولید میکنند و فعالان اجتماعی در این گروه قرار میگیرند.