یکی از مهمترین سؤالات در حوزه بازاریابی و تبلیغات این است که تبلیغات تلویزیونی چیست و چه تأثیری بر روی مارکتینگ دارد؟ آیا هنوز اثربخش است؟ برای تولید و پخش موفق یک تبلیغ تلویزیونی موفق باید به چه نکاتی توجه کرد؟
بسیاری از برنامههای تلویزیونی مخاطبان میلیونی دارند و با توجه به همین مورد تبلیغات تلویزیونی هنوز یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است. در این مقاله میخواهیم اول به سؤال تبلیغات تلویزیونی چیست پاسخ بدهیم و بعد با بررسی چند نمونه موفق اصول تبلیغات تلویزیونی موفق را بررسی کنیم.
تبلیغات تلویزیونی؛ معرفی برند و محصول به میلیونها نفر
هیچکدام از رسانههای امروزی بهاندازۀ رادیو و تلویزیون قدمت ندارند. این دستگاهها با قدمت زیادی که در زندگی روزمره ما داشتهاند، تاکنون جای خود را در خانههای ما حفظ کردهاند. هرچند امروز تبلیغات اینستاگرامی و آنلاین رو به توسعه هستند اما هنوز تلویزیون ابزار سرگرمی و کسب اطلاعات میلیونها نفر در کشور است؛ بنابراین نمیتوان نقش تبلیغات تلویزیونی را در توسعه برندها و معرفی محصولات و خدمات نادیده گرفت.
از طرفی بسیاری از ما رویدادهای ملی و بینالمللی را از تلویزیون دنبال میکنیم. مثلاً همه میدانیم که هیچچیز بهاندازۀ تماشای زندۀ فوتبال از تلویزیون لذتبخش نیست. به همین دلیل معرفی کالاها و خدمات حین بازیهای زندۀ فوتبال میتواند بیشترین میزان اثربخشی را داشته باشد.
تبلیغات در تلویزیون را میتوان یکی از زیرشاخههای ویدیو مارکتینگ دانست. در ادامه به سؤال تبلیغات تلویزیونی چیست پاسخ میدهیم.
تبلیغات تلویزیونی چیست؟
تبلیغات تلویزیونی به معنی تبلیغ برندها، محصولات و خدمات برای افزایش سطح آگاهی از برند، معرفی محصول و خدمات و افزایش فروش از طریق پخش تلویزیونی است.
بسته به اینکه تبلیغ تلویزیونی از کدام شبکۀ تلویزیونی پخش شود، آن شبکه چقدر پربیننده باشد و در چه زمانی پخش شود قیمت تبلیغات تلویزیونی متفاوت خواهد بود. این تبلیغات در واقع بخش اصلی درآمد شبکهها هستند. تبلیغات تلویزیونی همچنین بهعنوان یکی از پر تقاضاترین انواع تبلیغات در جهان به شمار میآیند. در ادامه انواع تبلیغات تلویزیونی را بیشتر بررسی میکنیم.