HITE NAMA GOSTAR
منو موبایل

HITE NAMA GOSTAR

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی یا PPC یکی از دقیق‌ترین و هدفمندترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای اینترنت است که از آن برای جمع‌آوری سرنخ‌های بیشتر (Lead)، افزایش فروش یا افزایش آگاهی دربارۀ محصولات و خدمات یک برند استفاده می‌شود.

شما در این روش تبلیغاتی فقط وقتی هزینه می‌کنید که کاربران روی تبلیغتان کلیک کنند. نکتۀ جالب اینجاست که ممکن است هزاران نفر تبلیغ شما را ببینند اما روی آن کلیک نکنند؛ در این حالت شما و برندتان دیده شده‌اید اما پولی پرداخت نکرده‌اید! این فقط یکی از مزیت‌های بی‌نظیر تبلیغات کلیکی است.

خودِ کلمۀ  PPC هم مخفف Pay Per Click به‌معنی «پرداخت به ازای هر کلیک» است؛ البته بعضی‌ها به آن CPC هم می‌گویند که مخفف Cost Per Click است.

حالا که با مفهوم PPC آشنا شدید، می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این نوع از تبلیغات را اجرا کنید.

 

تبلیغات PPC چگونه کار می‌کند؟

برای اجرای تبلیغات کلیکی باید در یک مزایده شرکت کنید. چرا؟ چون کسب‌و‌کارهای زیادی هستند که هدف یکسانی با شما دارند و آن‌ها هم می‌خواهند از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی استفاده کنند و نتیجه بگیرند.

تبلیغات کلیکی بر اساس هدف‌های مختلفی مثل کلمات کلیدی، نوع مخاطب، نمایش در سایت‌های مشخص‌‌شده و…  تنظیم می‌شود. در نهایت هم تبلیغی که در مزایده برنده شود نمایش داده می‌شود و تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک کاربران، پول پرداخت می‌کند.

فرایند مزایده‌ها به‌سرعت انجام می‌شود؛ بنابراین باید کمپین‌های آماده‌ای برای ورود به مزایده‌های تبلیغاتی داشته باشید و کلمات هدف و همچنین بودجۀ خود را مشخص کرده باشید.

برای مثال، برای اجرای تبلیغات کلیکی گوگل ادز (Google Ads) ابتدا لازم است که کلمات کلیدی هدف خود را پیدا کنید. کلمات کلیدی شامل کلماتی می‌شود که مشتریان و بازار هدف شما آن‌ها را در موتورهای جست‌وجو مثل گوگل جست‌وجو می‌کنند.

مثلاً کلمات کلیدی یک شرکت گردشگری می‌تواند شامل کلمات زیر باشد:

  • بلیت قطار
  • بلیت هواپیما ارزان
  • تور مشهد
  • تور ترکیه
  • بلیت اتوبوس ارزان
  • رزرو هتل

پیشنهاد وبزی: اگر نمی‌دانید چگونه کلمات کلیدی بازار خود را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «8 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی» را در وبلاگ وبزی مطالعه کنید.

لازم است بدانید که تبلیغات کلیکی فقط ایجاد و طراحی تبلیغات چشم‌نوازی که باعث شود کاربران روی آن کلیک کنند نیست؛‌ بلکه باید مطمئن شوید که وقتی افراد وارد صفحۀ هدف شما یا لندینگ پیج می‌شوند، در آنجا می‌مانند و اقدامی انجام می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟