ریلز اینستاگرام (Instagram Reels) معدن طلایی برای کمک به افزایش فالوور است. ویدیوهای کوتاه و سرگرمکنندهی این ابزار، روش خوبی برای جلب توجه کاربران و افزایش تعامل (engagement) خواهد بود. طی دو سالی که این قابلیت به اینستاگرام اضافه شد، تبدیل به سریعترین ویژگی این پلتفرم شده است.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، گفته است که ریلز اکنون محرک اصلی رشد تعامل برای اینستاگرام است. در واقع ریلز اینستاگرام برای رقابت با TikTok روی کار آمد. قبل از اضافه شدن این ابزار افراد برای ساخت کلیپهای خلاقانه از ویرایشهای ویدیویی تیکتاک استفاده کرده و پس از آن ویدیوی ساخته شده را در اینستاگرام آپلود میکردند. در نتیجه واترمارک (لوگوی تیکتاک) روی ویدیوی منتشر شده باقی میماند. اگر میخواهید از قدرت اینستاگرام برای تبلیغ کسبوکار خود استفاده کنید، نمیتوانید قابلیت ریلز را نادیده بگیرید.
کسب درآمد از ریلز اینستاگرام
مسالهی کسب درآمد از اینستاگرام مدتهاست که در برنامههای این شبکه در دست بررسی است. ویژگی Bonuses یکی از راههای تحقق این هدف است. در واقع اینستاگرام با هدف تحکیم جایگاه خود در بین کاربران روشهای پرداخت پول را بیشتر از این هم خواهد کرد. خیلی رک و پوست کنده در همین ابتدا باید بگوییم که این امکان در حال حاضر در ایران فعال نشده است و هیچ راهی هم برای دستیابی به آن نیست. پس گول کمپانیهایی که راههای دور زدن آن را به شما پیشنهاد میدهند، نخورید.
اگر به طور جدی برای حرفهای کردن صفحهی اینستاگرام خود تلاش میکنید بهتر است مسیر دستیابی به این امکان را هموار کنید. به این ترتیب اگر روزی این قابلیت برای کاربران ایرانی هم فعال شد، صفحهی حرفهای شما در اولویت برخورداری از این مزیت قرار خواهد گرفت. به همین خاطر به شما توصیه میکنیم که ریلزهای اینستاگرام خود را طبق دستورالعمل پیش رو حرفهای، خلاقانه و بدون اشکال بسازید.
بهترین فرمت برای ریلز اینستاگرام
در صورتی که بخواهید ریلز اینستاگرام خود را در اپلیکیشنهای دیگری بسازید، ممکن است با اصطلاحاتی انگلیسی مواجه شوید. در این قسمت فرمت ایدهآل برای ریلز اینستاگرام را به همراه اصطلاحات فارسی و انگلیسی آن باهم مرور خواهیم کرد. ویدئوهای باکیفیت تاثیر مثبتی بر محبوبیت ریلزها دارند. به همین دلیل باید از بهترین فرمت و مشخصات استفاده کنید.
- طول کل (total length): حداکثر 60 ثانیه
- نوع فایل (file type): MP4, MOV
- پارامترهای صوتی (audio parameters): 128 کیلوبیت بر ثانیه، صدای استریو
- ابعاد (dimensions): 1920*1080 پیکسل
- نسبت تصویر(aspect ratio): 9:16
- کدک ویدیو(video codec): H.264
- حجم ویدیو(video size): تا 4 گیگابایت
نحوه ایجاد یک reel در اینستاگرام
میتوانید با استفاده از دوربین اینستاگرام ریلز ایجاد کنید و یا فایلها را از گالری گوشی خود آپلود کنید. بیایید نمونهای از نحوهی ساخت یک ویدیو را ببینیم.
دوربین اینستاگرام خود را باز کنید:
چه بخواهید یک عکس یا ویدیو از گوشی خود آپلود کنید یا یک ریلز را از ابتدا بسازید، در گام اول باید دوربین اینستاگرام را باز کنید. میتوانید هم از صفحهی اصلی و هم از صفحهی پروفایل خود به رابط دوربین دسترسی پیدا کنید.
از روی صفحهی اصلی:
- روی علامت پلاس «+» ضربه بزنید.
- Reels را انتخاب کنید.
از صفحهی پروفایل خود:
- روی پلاس «+» ضربه بزنید.
- reel را انتخاب کنید.
یک ویدیو میتواند شامل هر دو فایل آپلود شده از گالری گوشی شما یا ساخته شده در دوربین اینستاگرام باشد. عکس و فیلم را باهم نیز میتوان در یک ریلز اینستاگرام اضافه کرد. بیایید تا به اتفاق این مراحل را با جزئیات دقیق انجام دهیم.