1. خلاقیت
تلویزیون بیشترین خلاقیت را در اختیار سازنده تبلیغ قرار میدهد تا پیام خود را به خوبی منتقل کند. با دوربین فیلمبرداری میتوانید بیننده را به هر جایی ببرید و تصاویر دلخواه را نمایش دهید. مثلا میتوانید بیننده را به داخل کارخانه خود برده و کیفیت تولید را به او نشان دهید.
2. اعتبار
تبلیغات در تلویزیون بلافاصله به محصول یا خدمات اعتبار خاصی میبخشد. محصولی که در تلویزیون تبلیغ میشود از محصولات رقبا متمایز میشود و در ذهن مشتری از جایگاه بهتری برخوردار میشود.
3. تماشاگران علاقهمند
با اینکه بسیاری از بینندگان تلویزیون هیچ علاقهای به تماشای تبلیغات تلویزیونی ندارند، ولی روزانه ساعتها در معرض این تبلیغات هستند. آیا شخصی را میشناسید که روزانه چند ساعت تلویزیون تماشا کند و تبلیغات بانک ملی، بانک ملت، پفک اشی مشی و … را ندیده باشد؟
4. انتخاب آسان بازار هدف
با تبلیغات تلویزیونی در زمان مناسب، به راحتی میتوانید بازار هدف مورد نظر را انتخاب کنید. اگر محصول شما مختص کودکان است، مسلما با پخش تبلیغ در برنامه کودک به مشتریان مورد نظر دسترسی خواهید داشت. اگر محصول شما مربوط به آشپزخانه است، این تبلیغ میتواند در بین برنامههای مورد علاقه خانمها مانند آموزش آشپزی پخش شود.
5. نتایج سریع
تبلیغات تلوزیونی بلافاصله تاثیر خود را نشان میدهد. اگر در تبلیغ، از حراجی ویژه صحبت میکنید، پس از یک ساعت میتوانید منتظر مراجعه مشتریان به فروشگاه باشید. در بازی فوتبال تیم ایران با کره، آقای خیابانی یک ساعت قبل از آغاز بازی اعلام کرد که ورزشگاه خالی است و از مردم خواست تا به ورزشگاه آزادی بیایند. در آغاز بازی ورزشگاه تقریبا پر شده بود! بله این قدرت تبلیغات تلویزیونی است.
6. ضریب نفوذ بالا
تبلیغات روزنامه و مجلات نمیتوانند به راحتی در دوردستترین نقاط کشور نفوذ کنند. ولی تلویزیون ضریب نفوذ بسیار بالایی دارد و از نظر محدوده جغرافیایی، محدودیتی ندارد.
7. افزایش فروش فروشگاهی
آمار نشان داده است که مشتریان در هنگام خرید از فروشگاه، معمولا بهترین گزینهها را نمیخرند، بلکه آن محصولاتی را میخرند که با آنها آشنا هستند. تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در آشنا ساختن مشتری با محصول دارد.