Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hitetarah/public_html/wp-content/themes/reuss/core/class/single-post.php on line 381
عکاس ، کارش را با سپردنِ پاسخِ این سوالات در ذهن، آغاز می کند. عکاسان تبلیغاتی ، محصول یا مدلی را به طور مستقیم نمایش می دهند یا اینکه از جدیدترین تکنیک های پس از تولید ( Post- production ) ، برای به تصویر کشیدنِ جایگاه خاصِ کمپانی بهره می گیرند.
هدف از عکس تبلیغاتی ، نمایشِ کالای مورد نظر، به بهترین و جذاب ترین شکل و ترغیبِ مشتری به خریدِ آن است. عکاسی تبلیغاتی، الزاماتِ بسیاری را پیش روی عکاسان قرار داده است. عکس های تبلیغاتی باید پرشور و انرژی باشند و پیامشان را به صورت شفاف و خلاصه در خود بگنجانند.
برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب، عکاس تبلیغاتی باید از نسخه های مختلف محصولات عکس بگیرد و بهترین آن ها را انتخاب کند.
عکس های تبلیغاتی معمولاً بدون سایه و پیش زمینه هستند (یا اینکه پیش زمینه هایی شفاف و تک رنگ دارند)؛ البته استثنا هم وجود دارد!
هدفِ همۀ فوت و فن های عکاسی تبلیغاتی، نمایش هدف موردنظر به جذاب ترین شکل ممکن و ایجاد ذهنیتی خوشایند در ذهنِ مخاطب و درنهایت، ترغیب به خرید است. ایده، ترکیب بندی ( composition ) و فضای رنگ ( color space )، نقش بسیار پررنگی در عکاسی تبلیغاتی دارند.
کیفیتِ عکس نیز به اندازۀ همین موارد از اهمیت برخوردار است. عکس تبلیغاتی باید شارپ، و همچنین، از رزولوشن یا وضوح تصویر ( resolution ) بالا و گسترۀ تونال وسیعی برخوردار باشد تا چند سال اخیر، عکاسان تبلیغاتی از دوربین های عکاسی فیلم خور استفاده می کردند؛ اما با روی کار آمدن عکاسی دیجیتال و افزایش محبوبیت آن ها، به این نوع از دوربین ها روی آوردند. در حال حاضر، فرمتِ ذخیره سازی عکس های دیجیتال، RAW است.