شرکت تبلیغاتی حیطه نما
منو موبایل

شرکت تبلیغاتی حیطه نما

هدف از عکاسی به سبک تبلیغاتی

عکاس ، کارش را با سپردنِ پاسخِ این سوالات در ذهن، آغاز می ‌کند. عکاسان تبلیغاتی ، محصول یا مدلی را به طور مستقیم نمایش می ‌دهند یا اینکه از جدیدترین تکنیک‌ های پس از تولید ( Post- production ) ،  برای به تصویر کشیدنِ جایگاه خاصِ کمپانی بهره می ‌گیرند.
هدف از عکس تبلیغاتی ، نمایشِ کالای مورد نظر، به بهترین و جذاب ‌ترین شکل و ترغیبِ مشتری به خریدِ آن است. عکاسی تبلیغاتی، الزاماتِ بسیاری را پیش روی عکاسان قرار داده است. عکس‌ های تبلیغاتی باید پرشور و انرژی باشند و پیامشان را به صورت شفاف و خلاصه در خود بگنجانند.
برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب، عکاس تبلیغاتی باید از نسخه‌ های مختلف محصولات عکس بگیرد و بهترین آن‌ ها را انتخاب کند.
عکس‌ های تبلیغاتی معمولاً بدون سایه و پیش زمینه هستند (یا اینکه پیش زمینه‌ هایی شفاف و تک رنگ دارند)؛ البته استثنا هم وجود دارد!

هدفِ همۀ فوت و فن‌ های عکاسی تبلیغاتی، نمایش هدف موردنظر به جذاب ‌ترین شکل ممکن و ایجاد ذهنیتی خوشایند در ذهنِ مخاطب و درنهایت، ترغیب به خرید است. ایده، ترکیب ‌بندی ( composition ) و فضای رنگ  ( color space )، نقش بسیار پررنگی در عکاسی تبلیغاتی دارند.
کیفیتِ عکس نیز به اندازۀ همین موارد از اهمیت برخوردار است. عکس‌ تبلیغاتی باید شارپ، و همچنین، از رزولوشن یا وضوح تصویر ( resolution ) بالا و گسترۀ تونال وسیعی برخوردار باشد تا چند سال اخیر، عکاسان تبلیغاتی از دوربین‌ های عکاسی فیلم خور استفاده می ‌کردند؛ اما با روی کار آمدن عکاسی دیجیتال و افزایش محبوبیت‌ آن‌ ها، به این نوع از دوربین‌ ها روی آوردند. در حال حاضر، فرمتِ ذخیره سازی عکس‌ های دیجیتال، RAW است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟