درست است که امروزه هر کسی با موبایل خود میتواند ویدئو تبلیغاتی درست کند، اما این لزوما به این معنی نیست که فیلم یا تیزر تبلیغاتی هیچ استاندارد مشخصی نداشته و همه میتوانند فیلم تبلیغاتی تولید کنند.
برای تولید تیزر تبلیغاتی بیشتر از اینکه ویژگی خاص و دقیقی مدنظر باشد، مدل ذهنی یا Mindset پنهان در پشت آن اهمیت دارد. برخی از ویژگیهای تیزرهای تبلیغاتی شامل موارد زیر هستند:
- یک تیزر تبلیغاتی حرفهای سعی در ایجاد حس نزدیکی با مخاطب خود دارد.
- در طراحی تیزرها معمولاً از کارکترها یا افراد مشهور استفاده میشود.
- کلیپ تبلیغاتی باید به لحاظ محتوای بصری کیفیت بالایی داشته باشد.
- انتشار تیزرها به روشهای مختلف و در کانالهای متعدد صورت بگیرد.
- برای طراحی تیزر باید گروه مخاطبان بهصورت کامل شناسایی شود.
- هدف از طراحی و تولید تیزر باید مشخص و دقیق باشد.
- پیام تیزرها بهشکلی خلاقانه و هوشمندانه در ذهن مخاطب باقی بماند.
- ایجاد درگیری فکری و احساسی یکی از ویژگیهای مهم تیزرهای تبلیغاتی است.
- خلاقیت در طراحی و رعایت سادگی در تیزر تبلیغاتی حائز اهمیت زیادی است.
- رعایت صداقت و شفافیت در فیلمهای تبلیغاتی بسیار مهم است.
مدت زمان یک فیلم تبلیغاتی چقدر است؟
با وجود اینکه فیلمهای تبلیغاتی دارای زمان مشخص و دقیقی نیستند اما معمولاً مدت آنها از 10 دقیقه بیشتر نیست؛ هرچند اغلب آنها در حد چند ثانیه هستند.
یکی از واضحترین مثالها، ویدیوهایی هستند که برای مشاهدۀ کلیپهای مورد علاقۀ خود در یوتیوب یا دیگر شبکههای اجتماعی مبتنیبر ویدیو، باید تماشا کنید. مگر اینکه اقدام به خرید اشتراک ویژۀ شبکههای اجتماعی کنید تا دیگر تیزرهای تبلیغاتی را به شما نشان ندهد. با این حال هر ویدیویی که به معرفی برند میپردازد نیز جزو انواع تیزرها به حساب نمیآید.