شما با کمک تبلیغات گوگل یا همان سرویس گوگل ادز، می‌توانید با موتور جستجوی گوگل مذاکره کرده، روی کلمات مورد نظر به صفحات اول جستجو برسید، سپس در آنجا بابت هر کلیک کاربر هزینه‌ای را به گوگل بپردازید.

 

مثلاً اگر تا الان مخاطب با جستجو واژه «خرید تور استانبول» در نتیجه اول گوگل یکی از رقیبان شما را مشاهده می‌کرد، از امروز و به کمک تبلیغات google ads قرار است به جای او، شما را ببیند! اما چطور؟ طبق چه منطقی؟

 

تبلیغات گوگل چیست؟ همه چیز در مورد تبلیغات گوگل ادز

 

در اصل رقیب شما با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت که یک فعالیت زمان‌بر و البته هزینه‌بر است به رتبه یک گوگل روی این کلمه رسیده؛ اما شما با پرداخت هزینه مستقیم به گوگل، روی این کلمه و دیگر کلمات در کمتر از یک روز به صفحه اول نتایج راه پیدا می‌کنید و هزاران مخاطب را به سایت خودتان جذب خواهید کرد. دقت کنید که این هزینه پرداختی شما، به ازای هر کلیک است و هزینه ثابتی نیست؛ یعنی بابت هر کلیک مخاطب در نتایج جستجو روی وب سایت شما، هزینه‌ای که با گوگل توافق کرده بودید از پنل گوگل ادوردز شما کسر می‌شود.

 

هزینه google ads چقدر است؟

 

اما گوگل در ازای دریافت چه مقدار هزینه‌ای است حاضر است شما را به صفحه اول ببرد؟ خب جواب این سؤال کاملاً به شما و کلمات کلیدی سایت شما بستگی دارد! در مورد نحوه دقیق قیمت‌گذاری و چگونگی کاهش هزینه‌های تبلیغات گوگل در ادامه مقاله توضیح می‌دهم اما به صورت خلاصه:

 

قیمت هر کلیک در سیستم تبلیغاتی گوگل، نسبت به سختی کلمات کلیدی تعیین می‌شود. به عنوان مثال، کلمه‌ای مثل «طراحی سایت» از جمله عبارت‌های سخت سئو در گوگل است.

 

با توجه به همین موضوع، ممکن است گوگل برای هر کلیک کاربر روی سایت شما در کلمه کلیدی طراحی سایت، قیمتی معادل 10، 15 یا حتی 20 هزار تومان هم در نظر بگیرد! در مقابل با توجه به اینکه عبارتی مثل «خرید میز و صندلی چرخ‌دار در تهران» یکی از کلمات کم رقابت است، شاید بتوانید با پرداخت هزینه هزار تومانی و حتی کمتر بابت هر کلیک در آن، از گوگل ادرودز استفاده کنید.