شرکت تبلیغاتی حیطه نما
منو موبایل

شرکت تبلیغاتی حیطه نما

تفاوت هاست و دامین چیست ؟

اگر بخواهیم به این سوال که تفاوت هاست و دامنه چیست پاسخ دهیم، با یک مثال شروع خواهیم کرد.

از مثال معروف آدرس و فروشگاه می‌توانیم استفاده کنیم. اگر شما یک فروشگاه در یک مرکز خرید داشته باشید، فروشگاه شما از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

  • نام و آدرس ساختمان فروشگاه
  • وسایلی که در این ساختمان به فروش می‌رسانید یا برای چیدمان فروشگاه مورد استفاده قرار می‌دهید.
  • یک ساختمان که فروشگاه شما در آن واقع شده‌است.

خب ، در این مثال نام و آدرس ساختمان فروشگاه در دنیای اینترنت معادل با دامنه یا Domain خواهد بود. در واقع اگر بخواهیم بگوییم دامین چیست ، اینگونه است که نامی که شما را با آن می شناسند در واقع دامنه شما در فضای اینترنت خواهد بود.

محصولات و خدماتی که در وب سایت ارائه می‌گردند، به مثابه وسایلی هستند که در فروشگاه به فروش می‌رسند و طراحی سایت، دکور فروشگاه شما در دنیای اینترنت است.

و اما مصالح به کار رفته در ایجاد ساختمان فروشگاه شما نیز بستر سخت افزاری به نام هاست (Host) یا میزبانی نام دارد که آن را از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ تهیه خواهید کرد که برای خرید هاست کافی است بروی لینک کلیک کنید.

شرکت‌های هاستینگ، عموما خدمات مربوط به دامنه را نیز به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه این مطلب، توضیحات بیش‌تری درمورد هاست و دامنه برای شما بیان خواهیم کرد. در ابتدا با بررسی دامنه چیست و سپس هاست چیست در خدمت شما خواهیم بود و سپس در امتداد مقاله می توانید فرق هاست و دامین را به خوبی درک کنید.

مطالب مرتبط

معرفی رایج ترین پسوندهای دامنه

دامنه در معرفی محدوده کاری شما نیز تاثیرگذار است و بنابراین باید در انتخاب آن‌ها توجه زیادی داشت. دامنه‌ها از دو قسمت تشکیل شده‌اند: نام و پسوند. پسوند دامنه که بعد از اسم تجاری شما می آید که به آن TLD نیز می‌گویند.

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

همه چیز از خرید هاست و دامنه آغاز می شود!

در عصر دیجیتال امروز ، حضور در فضای آنلاین بیشتر از گذشته برای صاحبین مشاغل حس می شود. امروزه اینترنت پرسرعت و با کیفیت در دسترس اکثر مردم قرار دارد و برای کوچکترین فعالیت خود سایت های اینترنتی زیادی را برای کسب اطلاعات بیشتر جستجو میکنند.

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟