HITE NAMA GOSTAR
منو موبایل

HITE NAMA GOSTAR

رابطه لینک سازی داخلی و کاربران در سئو

تاثیر لینک داخلی در تجربه کاربریاگر کمی با مفاهیم سئو سایت آشنایی داشته باشید، میدانید که تمرکز اصلی موتور های جستجو، مخصوصا گوگل، روی کاربران است. گوگل بارها در راهنمایی هایی که منتشر میکند به این موضوع اشاره کرده  که برای داشتن سئو بهتر، باید به کاربر خودتان اهمیت بدهید، محتوای مناسب تولید کنید، ظاهر سایت را بهبود بدهید و…

یکی از مهم ترین کمک هایی که لینک های داخلی به کاربر شما میکند و باعث افزایش رضایت او نسبت به سایت و برند شما میشود، ارائه مطالب مرتبط بیشتر به او است. به طور مثال، شما در حال مطالعه مقاله لینک داخلی هستید. مطمئنا دلیل اینکه شما به دنبال چنین مفهومی میگردید، این است که بتوانید سایتتان را بهتر از قبل سئو کنید.

حالا در میانه راه، ما با کمک یک لینک داخلی به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله لینک بیلدینگ را هم مطالعه کنید تا بتوانید کلماتتان را با رتبه بهتر در نتایج جستجو نمایش دهید و احتمالا شما از این پیشنهاد ما خوشحال میشوید. اما یک سؤال؟! گوگل از کجا متوجه رضایت شما نسبت به ما میشود؟ از موضوعاتی مثل:

  • نرخ پرش
  • و زمان ماندگاری در سایت!

نرخ پرش (Bounce Rate)

موتور جستجو گوگل برای اینکه مطمئن شود کاربرانش نسبت به سایت هایی که در صفحات اول نمایش داده میشوند، رضایت دارد، شاخصه های مختلفی را بررسی میکند. یکی از مهم ترین آنها،  نرخ پرش است. زمانی که شما در صفحه نتایج گوگل، روی سایت اول کلیک میکنید ولی بعد از گذشتن مدت کوتاهی (چند ثانیه تا دقیقه) و بدون هیچ فعالیت دیگری، صفحه سایت را بسته و از آن خارج میشوید، به گوگل میفهمانید که این سایت با مشکلی روبرو است.

شاید دلیل خارج شدن شما از سایت و  ورودتان به یک سایت دیگر، سرعت پایین، تبلیغات آزار دهنده، محتوای نامرتبط و بی کیفیت و… سایت اولی باشد. در هر حال خروج سریع شما باعث میشود یک نرخ پرش برای سایت گفته شده حساب شود و در صورتی که این نرخ پرش توسط بقیه کاربران هم ثبت شود، رتبه آن سایت کاهش پیدا میکند.

یکی از بهترین راهکار ها برای جلوگیری از نرخ پرش کاربران، استفاده صحیح از لینک های داخلی است. یک پیشنهاد جذاب با استفاده از لینک داخلی درون صفحه، باعث میشود تا کاربر قبل از خارج شدن، یک کلیک (عمل) در سایت شما انجام بدهد. این موضوع نرخ پرش سایت شما را از بین میبرد. اگر اطلاعات بیشتری در مورد مفهوم نرخ پرش و راهکار های طلایی برای کاهش آن نیاز دارید، به مقاله نرخ پرش در فرین آکادمی مراجعه کنید.

زمان ماندگاری در سایت یا TIME ON SITE

TIME ON SITEهمانطور که در بالا گفتیم، کلیک یا انجام یک عمل که باعث باز شدن یک صفحه دیگر یا بارگذاری دوباره همان صفحه شود، نرخ پرش سایت را از بین میبرد. اما نکته دومی که گوگل برای متوجه شدن رضایت کاربر و کیفیت صفحات سایت شما بررسی میکند، زمانی است که کاربر در سایت شما میگذراند.

هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما باشد، نشان دهنده رضایت بیشتر او از مطالب‌تان است. اما چه چیزی کاربر را به بیشتر ماندن در سایت ترغیب میکند؟ در قدم اول یک محتوای طولانی و البته جذاب و مفید باعث میشود  کاربر زمان بیشتری در سایت شما باشد و بعد از آن، لینک های داخلی.

دقیقا مانند زمانی که برای خواندن یک مطلب در مورد ناصرالدین شاه وارد سایت ویکی پدیا میشوید اما بعد از 20 دقیقه میبینید که به خاطر لینک های داخلی مرتبط درون صفحات، به غیر از خود شاه، تمامی اطرافیان و حرمسرا و دشمنان او را هم شناختید. بنابراین استفاده از لینک های داخلی مرتبطی که بتواند دائما ذهن کاربر را درگیر و او را به صفحات دیگر منتقل کند، باعث افزایش زمان ماندگاری و بهبود سئو سایت‌تان میشود.

مطالب مرتبط

تاریخچه ی الگوریتم گوگل پنگوئن

یکی از مسائلی که کاربران و وب مستر ها با آن رو به رو میشوند مشکل پنالتی شدن سایت می باشد که هم میتواند کل سایت شما پنالتی شود هم ممکن است برخی از صفحات سایت شما پنالتی شود و الگوریتم هایی که میتوانند با بررسی در صورتی که شما استاندارد هایی را رعایت نکرده باشید سایت شما رو به حالت پنالتی یا جریمه ببرند الگوریتم گوگل پنگوئن و الگوریتم گوگل پاندا می باشند.

4 دقیقه مطالعه مشاهده

تفاوت طراحی وب و توسعه وب

اولین چیزی که باید در بحث طراحی وب مشخص کنیم تفاوت بین طراحی وب (Web Design) و توسعه وب (Web Development) است

چون این دو به طور معمول با یکدیگر اشتباه می‌شوند.طراحی وب مربوط به ظاهر سایت می‌شود. یک طراح وب وظیفه دارد تا ظاهر وبسایت را طوری طراحی کند که مخاطب به وبسایت جذب شود.  ما در ادامه به شکل مفصل به این بحث خواهیم پرداخت.

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

5 مورد از رایج‌ترین مشکلات لینک‌سازی داخلی

مواردی که برای تدوین استراتژی لینک‌سازی داخلی ذکر شد موجب می‌شود تا ارتباط صفحات به شکل درستی در دسترس کاربران و گوگل قرار داشته باشد. به مرور زمان و با زیاد شدن تعداد صفحات سایت یا حذف برخی از آن‌ها ممکن است این استراتژی دچار اشکال شود.

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟