HITE NAMA GOSTAR
منو موبایل

HITE NAMA GOSTAR

گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست؟

اگر در نظر دارید هر مبلغی را برای رسیدن به مخاطبان هدف، به تبلیغات اختصاص دهید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. جایی مثل گوگل با بیش از 259 میلیون بازدیدکننده‌ی منحصربه‌فرد و 4.8 میلیارد تعامل روزانه. گوگل ادز وقتی راه‌اندازی شد که تنها دو سال از عمر محبوب‌ترین وب‌سایت جهان، Google.com، می‌گذشت. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 با نام Google Adwords روی صحنه آمد، اما پس از مدتی در سال 2018 بنا به دلایلی تجاری، Google Ads نام گرفت. با توجه به دسترسی گسترده به Google، احتمالاً تبلیغات Google را مشاهده کرده‌اید و شاید روی آن کلیک کرده باشید.

این روزها هرچه کمپین‌های پرداختی (پولی) شما قوی‌تر و متمرکزتر باشند، کلیک‌های بیشتری نیز دریافت می‌کنید که منجر می‌شود مشتریان احتمالی بیشتری به دست آورید. به همین دلیل Google Ads به‌طور فزاینده‌ای در بین مشاغل مختلف و در بین همه‌ی صنایع محبوب شده است. استفاده از Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تجارت خود می‌گیرید و این اغراق نیست.

در این راهنما خواهید فهمید که چگونه تبلیغات را در Google شروع کنید. ما ویژگی‌های خاص این پلت فرم را پوشش خواهیم داد و به شما یاد می‌دهیم چگونه کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه بهینه کنید.

 

گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست؟

Google منبعی است که توسط مردم سراسر جهان برای طرح سوالاتی استفاده می‌شود که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. Google Ads یک بستر تبلیغاتی پولی است که در زیر یک کانال بازاریابی معروف به‌عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قرار دارد و جایی است که شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده باید مبلغی را برای هر کلیک یا هر ایمپرشن (CPM) در یک تبلیغ پرداخت کنید.

وقتی کاربران کلمه‌ی کلیدی مورد نظر را جستجو می‌کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه جستجوی گوگل (SERP) مشاهده می‌کنند. این نتایج می‌تواند شامل یک تبلیغ پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است یا شامل نتایج ارگانیکی باشد که در زیر نتایج تبلیغاتی آورده می‌شوند. به عنوان مثال، در اینجا نتایج عبارت «طراحی سایت» آورده شده است.

نتایج تبلیغات (در کادر زرد) با برچسب «AD» نشان داده می‌شوند. از نتایجی که در زیر تبلیغات (در کادر سبز) نشان داده می‌شود، به‌عنوان نتایج ارگانیک یاد می‌شود.

این امر برای تبلیغ دهنده از این جهت مفید است که اولین نتایج در Google که معمولاً اکثر کاربران را جلب می‌کنند نصیب آن‌ها خواهد شد. گوگل ادوردز روشی موثر برای سوق دادن ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب به سمت تجارت شما است در حالی که آن‌ها در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات پیشنهادی شما هستند. اگر از PPC برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنید، بهتر است Google Ads بخشی از استراتژی پرداختی شما باشد.

ممکن است سوال کنید که: آیا Google Ads واقعاً مؤثر است؟ برای پاسخ به این سوال، بیایید چند آمار را در نظر بگیریم:

  • نرخ کلیک Google Ads نزدیک به 8٪ است.
  • تبلیغات نمایشی هرماه 180 میلیون بار نمایش (ایمپرشن) دارد.
  • برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در Google، 65% کلیک دریافت می‌کنند.
  • 43٪ از مشتریان چیزی را خریداری می‌کنند که در یک تبلیغ YouTube دیده‌اند.

امیدوارم که قانع شده باشید که گوگل ادز چقدر به درد کسب‌وکارتان می‌خورد. خواندن بخش بعد شما را برای استفاده از گوگل ادز، بیشتر ترغیب می‌کند. ببینیم مهم‌ترین مزایایی که این پلتفرم در اختیار ما قرار می‌دهد چه مواردی هستند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟