
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی از مهم ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال است. شکل گیری، پیشرفت و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی، باعث شده که بازاریابی دیجیتال، بستر جدیدی تحت عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی برای فعالیت های خود پیدا کند.
اصل اول بازاریابی در این نکته است که هر جا که مردم باشند، کسب و کار نیز همانجاست و این روزها کجا می توان با میلیون ها نفر در ارتباط بود جز در شبکه های اجتماعی؟
با افزایش مخاطبان شبکه های اجتماعی، فعالیت بازاریابی در این کانال ارتباطی به امری حیاتی تبدیل شده است. فیس بوک (Facebook)، توییتر (Twitter)، اینستاگرام (Instagram)، پینترست (Pinterest)، ردیت (Reddit)، کورا (Quora) و لینکدین (LinkedIn) مهم ترین این شبکه های اجتماعی یا رسانه های گروهی فضای مجازی هستند که بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده اند. این شبکه های اجتماعی فضای مجازی در عین داشتن یک هدف مشترک که برقراری ارتباط بین تمام مردم جهان است، تفاوت های ساختاری و ظاهری بسیاری دارند که باعث شده هر شخص به یک یا چندی از این شبکه های اجتماعی علاقه مند شوند و در این رسانه های گروهی فعالیت کنند.
سوالات متداول
1 - بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM چیست؟
SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید.
2 - در دیجیتال مارکتینگ از چه ابزارهایی استفاده میشود؟
در این سبک از بازاریابی، کسبوکارها از کانالهای دیجیتال نظیر موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتها و اپلیکیشنهای دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آتی خود استفاده میکنند.
3 - دیجیتال مارکتینگ برای چه کسبوکارهایی مناسب است؟
تمام کسبوکارهایی که مخاطبانشان در فضای اینترنت فعالند میتوانند از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند.
4 - چگنه میتوانیم دیجیتال مارکتینگ را برای کسبوکار خود پیاده کنیم؟
دیجیتال مارکتینگ شامل بخشهای متعددی است که بعضی از آنها توسط خود کسبوکار و بعضی توسط آژانسهای دیجیتال مارکتینگ نظیر دیما انجام میشود.