
تبلیغات چیست
تبلیغات چیست
در جواب سوال تبلیغات چیست مقالات و متون متعددی ارائه شده است برای دریک مفهوم این سوال میتوانید متن زیر را مطالعه کنید تا به پاسخ این سوال را به خوبی پیدا کنید
تبلیغات (آگهی) یک روش بسیار کارامد و همچنین موثری است که برای ترویج کالا، خدمات و ایدهها به کار میرود. تبلیغات یک شیوه از ارتباطات غیر شخصی است که از طریق ان کلیه خدمات و امور ارائه شده توسط یک شرکت در دردسترس مشتریان قرار میگیرد . تبلیغات، برگرفته شده از واژه لاتین " Advertere " است و به معنای ان است که " چرخاندن ذهن نسبت به هدف تبلیغ گذار" است .
چرا باید از تبلیغات استفاده کنیم
آگهی به مقدار زیادی به فروش محصول و یا ایده کمک میکند، که انرا میتوان یک تکمیل کننده فروشگاه شما معرفی کرد. از ویژگی های منحصر یک تبلیغ این است که تخیلات را به یک واقعیت در ذهن مشتری هدف تبدیل میکند که یکی از قدرت های تبلیغات میتوان به ان اشاره داشت از روی دیگر بدون تبلیغ و آگهی نمیتوان یک کسب و کار هرچند کوچک و یا بزرگ را نمیتوان سرپا نگه داشت بنابراین از مهم ترین رکن های یک کسب و کار روش تبیغات موثر ان مجموعه است
اهداف تبلیغات
روشی موثر در تبلیغات برای به فروش رساندن محصول و یا خدمات است علاوه بر این، از دیگر اهداف موثر در تبلیغات میتوان به موارد زیر اشاره داشت
- برای گسترده شدن کالا در میان مشتریان هدف و شناخت راحتتر و بهتر محصول
- برای فروش بهتر و سریع تر
- در تبلیغات مشتریان هدف بسیار بهتر و با اگاهی بیشتری محصول خود را تهیه میکنند
- برای وارد شدن به بازار های بزرگ جهانی بسیار موثر و کارامد است
- از دیگر اهداف تبلیغات ایجاد اعتبار، قدرت، شناخت برند توسط مشتری و موارد دیگر است که همین ویژگی باعث میشود تا کیفیت محصول ما بهتر بررسی شود
فرآیند تبلیغات
تبلیغاتی که شما در مجلات، رسانه ها و بلوار ها و جادها و ییلبورد و یا مکان های دیگر تماشا می کنید، تاثیر به سزایی بر روی تفکرات و تخیلات شما دارد و کمک بسیار زیادی به خرید یک محصول با کیفیت مطمئن و خرید اسان به شما میکند . تبلیغات طی مراحلی مختلفی ایجاد، برنامه ریزی، تهیه و اجرا میشود
علاوه بر این موضوعات، مجموعه تبلیغات شامل افرادی و کسانی هستند که هر کدام در یک حیطه تخصص خود را دارند.به عنوان مثال، کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و غیره
در زیر گروه تبلیغات فعالیت و توسعه فعالیت میکنند
طراحی آگهی (تبلیغات)
بعضی از تبلیغات موجود در یک روزنامه و یا یک رسانه قدرتمند مثل تلویزیون و صفحات اجتماعی، مخاطبان را خیلی سریع جذب میکند، حتی با وجود اینکه این محصول کاربرد خاصی برای انها نداشته باشد. چرا ؟ این مورد به دلیل این است که طرح زیبای بنر ها و عکس ها، قابلیت ارتباط خوب، واجرای قدرتمند آن است. با توجه به موضوعات گفته شده طراحی از مهمترین خصوصیات یک اژانس تبلغیاتی است که میتواند مشتری را که نیازی به ان محصول ندارد را جذب کند.
تبلیغات چیست و طراحی اگهی چه تاثیری در ان دارد
نه یک الگوریتم خاص و نه این قوانین از قبل تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر موضوعات مربوط به گرافیک برای تهیه یک تبلیغ موثر وجود دارد. بلکه طراحی یک بنر با کیفیت بستگی به نیاز مشتریان هدف و ویژگی ها تاثیر بسیار زیادی دارد
اجرای یک طراحی با کیفیت بالا، تاثیر زیادی برای مصرف کنندگان دارد. یک طراحی هوشمند افراد را تحریک به خرید کالا و یا محصول میکند
در جواب سوال تبلیغات چیست وینستون فلتچر این چنین میگوید که
تبلیغات، یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است.
تولیدکنندگان محصول و یا خدمات، بسیار زیاد هستند، و هم چنین مشتریان زیادی برای این محصولات وجود دارند ولی اگر تولید کنندگان نتوانند محصول تولید شده را به کسانی که به این محصول نیاز داردند، معرفی کنند هیچگاه محصول خود را نمیتوانند به مرحله فروش نهایی برسانند
با توجه به این موضوع که تعداد رقبا و تولید کنندگان بسیار زیاد است معرفی محصول و خدمات به مشتریان بسیار سخت است پس برای معرفی محصول خود حتما باید از یک شرکت تبلیغاتی قدرتمند برای معرفی محصول خود استفاده کنید
تبلیغات نقش بسیار زیادی در معرفی یک محصول و یا یک خدمت برای بدست اوردن هر چه بهتر مشتریان به صورت دائمی دارد.
تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست
بازاریابی به معنای این است که صاحب برند به یک روشی موثر مشتریان خود را قانع کند که چرا باید از این برند محصول خود را تهیه کنند و بازاریاب سعی در ارائه بهتر برند خود دارد تا بتواند مشتری خود را به کالا و یا محصول خود نزدیک سرانجام به خرید منجر کند، و این در حالی است سعی در معرفی بهتر یک برند شناخته شده دارد که تبلیغات در زیر مجموعه مارکتینگ ( کسب و کار فروشگاهی) است.
تمرکز تبلیغات مسلما بر روی این است که چگونه یک محصول را معرفی کند تا مشتری به خرید محصول یا انجام خدمات ترغیب شود تبلیغات چیست
دیگر نمونه های هدف های تبلیغات
- اطلاع رسانی دقیق
- معرفی و آگاهی بهتر از محصول جدید و تولید شده)
- ایجاد آگاهی درباره قیمت در بازار
- آگاه کردن مشتری از قیمت های جدید در بازار
- ایجاد آگاهی بین مشتریان و اموزش طرز کار از محصول
- تعریف بهتر از خدمات موجود در کالا
- رفع خطاهای فکری اشتباه مشتریان درباره محصول
- ایجاد سهولت در خرید برای مشتریان
- تشویق و ترغیب مشتریان برای خرید
- نگه داری کیفیت هر چه بهتر محصول در ذهن مشتری
تبلیغات چیست و انواع ان
پیش تر درباره تبلیغات توضیحات زیاد و واضحی داده شده برای اشنایی بیشتر با این مسئله میتوانید ادامه این مقاله را مشاهده و مطالعه کنید کنید
تبلیغات سنتی
تبلیغات سنتی به تبلیغاتی گفته میشود که قبل از اختراع و یا روی کارامدن رسانه ها و دیجیتال انجام میشد. البته لازم به ذکر است که این تبلیغات هنوز به فعالیت خود ادامه میدهند و به نوبه خود کاربرد دارند.
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی از جمله تبلیغاتی است که میتوان به اشاره داشت که این نوع تبلیغات بیشتر به صورت مجلات، نشریه ها و تراکت اانجام میشود.با اینکه خرید مجلات و روزنامه ها کمتر شده است ولی هنوز تاثیر زیادی در تبلیغات دارند. در بین تبلیغات چاپی، تبلیغات تراکتی بسیار کاربرد بیشتری دارد و عموما بیشتر به چشم میخورد.
بیلبوردها
این نوع تبلیغات در بزرگراه ها دیده میشود که برای افرادی که بیشتر وقت خود را بیرون میگذارنند بسیار کارامد است و روش تبلیغات موثری و قدرتمندی است. اگر کسب و کارها بتوانند حس کنجکاوی را در تبلیغات خود بوجوود بیاورند تا حد زیادی از راه خود را تکمیل کرده اند. به این نکته باید توجه داشته باشیم که محتوای بیلبورد هایی که طراحی میکنیم در چند ثانیه موضوع را به صورت کامل و همچنین تاثیر گذار به مخاطب برسانند . بنابراین ما میتوانیم به نتیجه برسیم که طراحی، گرافیک و محتوای قدرتمند امری بسیار مهم در یک تبلیغات به شمار میرود
تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات از طریق تلویزیون چندین سال است که دررتبه اول تبلیغات خودنمایی میکند . با این حال که با روی کارآمدن صفحات اجتماعی و رسانه های دیگر جایگاه این ابزار تبلیغاتی به خطر افتاده است. البته لازم به ذکر است که با وجود همه این موارد هنوز هم تلویزیون جایگاه فعلی خود را در بین عموم مردم و مخاطبین تلویزیونی خود را دارد و یک مرکز تبلیغاتی موثر به حساب میاید.
تبلیغات چیست و تبلیغات تلویزیونی چه اصولی دارد
اکثر تبلیغات تلویزیونی حدودا بین 15 ثانیه تا 60 ثانیه ول میکشد. این زمان محاسبه شده برا انتقال اطلاعات و تولید یک تفکر به خصوص و منحصر در ذهن مشتری درباره یک محصول یا خدمات کافی است و طول زمان تبلیغات انقدر طولانی نیست مخاطب هدف را خسته کند و موجب گذشتن از ان تبلیغ تولید شده بهشود
تبلیغات تلویزیونی در زمانهایی که میتوان مخاطب را تحت تاثیر قرار داد به طور مثال قبل از شروع یک برنامه پربازدید و یا در بین یک برنامه های اصلی پخش میشود. کسب و کار های کوچکی که نمیخواهند مبلغ زیادی بابت تبلیغات خود در تلویزیون بپردازند معمولا تبلیغاتشان در ساعات پایانی شب به نمایش گذاشته میشود. هزینهی تبلیغات تلویزیونی بابت هر یک ثانیه میتواند از چند هزار تومان برای شبکه هایی با ببینده کم و یا شبکه های استانی باشد و یا میتوان چند میلیون تومان برای برنامههای پُربیننده و یا شبکه خای خاص(مثلا فینال جامجهانی) قابل تغییر باشد.
مزایای تبلیغات مترو
1. روزانه تعداد زیادی از مترو استفاده میکنند که این رقم به 4 میلیون نفر سیده است
- مدت زمان بالای دیده شدن تبلیغات در جلوی چشم مشتری
- افرادی از مترو استفاده میکنند به وصورت دائم هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت این تبلیغ را میبینند که خود یک مزیت به خصوص برای تبلیغات مترو به حساب میاید
- انتخاب خط مورد نظر مترو با توجه مخاطبان ان مسیر
مزایای بیشتر تبلیغات در مترو
با توجه به روند بیشتر شدن تعداد ایستگاه ها مشخصا تبلیغات بسیار بیشتر و همه گیر تر میشود
اعتبار بالای تبلیغات مترو
با توجه به قیمت بالای تبلیغات تلویزیونی و رسانه میتوان این مسئولیت را برعهده تبلیغات مترو گذاشت که تقریبا به اندازه تبلیغات تلویزیونی کارامد است و از روی دیگر هزینه کمتر و مقرون به صرفه تر است.
دیده شدن بیشتر در بین عموم مردم و کارامدی بیشتر نسبت به رسانه و تبلیغات فرودگاهی
دیده شدن توسط همه قشر های جامعه که اکثریت از مترو استفاده میکنند
از هر نوع تبلیغاتی در مترو میتوان استفاده کرد زیرا مترو از هرگونه مخاطب از کوچک تا سنین بالاتر دارد.
تبلیغات مترو در کجا نصب میشود
تابلوهای داخل واگن
تابلوها معمولا بر روی قسمت بالای صندلی ها و درب ورود و خروج واگن قرار دارند و معمولا مستطیلی هستند. ابعاد فضای تبلیغاتی در بالای درب ورود و خروج کاملا مشخص است اما ابعاد فضا در بالای صندلی ها بیشتر می باشد.علاوه بر کسانی که روبروی آن ایستاده اند همه کسانی که در سکوی روبرو، نشسته یا ایستاده باشند هم می توانند تبلیغ را ببینند. اگر واگن ها شلوغ باشد امکان دیدن آن برای کسانی که نشسته اند کمی سخت می شود.
برای دیدن مطالب بیشتر درباره تبلیغات چیست و چگونه انجام میشود میتوانید به بخش مقالات ویسایت ما سر بزنید.