پنجشنبه، 1 مهر 1400
تبلیغات تلویزیون

تبلیغات تلویزیون

تبلیغات تلویزیون

چرا باید از تبلیغات تلویزیون استفاده کنیم

تلویزیون را می‌توان یکی از مهم ترین کانون های تبلیغاتی در بین سایر ابزار های تبلیغات معرفی کرد. همانطور که می‌دانید از مهم ترین دلایلی که می‌توان این رسانه را به یکی از مهم ترین سیستم های تبلیغاتی شناخت این است که عموم مردم چندین ساعت از عمر خود را رو به روی تلویزیون می‌گذارند و همین مزیت باعث می‌شود تا تبلیغات تلویزیون از اهمیت زیادی برای تبلیغات برخوردار باشد. از دیگر مزیت های تبلیغات تلویزیون این است که می‌توان گفت ما هنگامی که در این رسانه اگهی خود را درج می‌کنیم به ساده ترین صورت ممکن و با صرف کمترین هزینه و اتلاف وقت می‌توانیم مخاطبان هدف خود را جذب کرده و به هدف خود برسیم.

همانطور که می‌دانید تلویزیون همه‌ی ویژگی هایی را که برای یک تبلیغ با کیفیت را می‌توان تولید کرد را در خود گنجانده است. ما شبانه روز خیلی از افراد را می‌شناسیم که اصطلاحاتی که در تبلیغات می‌گویند را استفاده می‌کنند و این یعنی تبلیغات تلویزیون تاثیر بسزایی در ذهن مخاطب ایجاد کرده.

نحوه سفارش تبلیغات در تلویزیون

ایران تنها کشوری است که شما نمی‌توانید مستقیما اگهی های خود را در به صدا و سیما برده و انرا در تلویزیون تبلیغ کنید و این امکان در کشور های دیگر نیز وجود دارد ولی در ایران نمی‌توان این کار را انحام داد حال اگر شما قصد تبلیغ یک محصول و یا خدمات خود را دارید می‌توانید با مراجعه با شرکت ها و یا اژانس های تبلیغاتی، تبلیغات مورد نظر خود را به انها واگذار کنید تا روند درج اگهی در تلویزیون را برای شما انجام دهند شرکت حیطه نما گستر از قدرتمندترین شرکت ها در حوزه‌ی تبلیغات است که می‌توانید با اعتماد به مجموعه ما تبلیغات تلویزیون خود را به ما بسپارید.

شرکت های تبلیغاتی نقش واسطه بین شما و صدا و سیما را دارند و کمک بسیار زیادی برای انجام این فرایند به شما می‌کنند و این روند به این صورت است که سفارش شما را دریافت کرده و بعد از تولید تیزر، کارهای تکمیلی تبلیغات تلویزیونی شما را انجام می‌هند و این شرکت ها دارای پروانه و مجوز این کار هستند و شرکت حیطه نما گستر دارای این مجوز رسمی است.

تبلیغات تلویزیون 

تبلیغات در رسانه چه ویژگی هایی دارد

امکان استفاده از ابتکار در تبلیغات

تبلیغات تلویزیون این امکان را به تولید کننده تبلیغات می‌دهد تا از رنگ، مدل تبلیغاتی، جلوه های بصری متنوع و ویرایش تبلیغات استفاده کنند تا بتوانند چه بهتر تاثیر خود را در ذهن مخاطب بگذارند و این نوع تبلیغات بیشترین و می‌توان گفت بهترین نوع انتقال مطالب به افراد است. شما می‌توانید با داشتن یک دوربین ذهن بیننده را به جایی ببرید که می‌خواهید و با خلاقیت هرچه را که مد نطر داشته باشید در ذهن افرادی که تبلیغ را می‌بینند بسازید.

شما می‌توانید از مدل های تبلیغاتی قدرتمند استفاده کنید تا تبلیغاتتان بیشتر به دید مخاطب بیاید و توجه بیشتری را به خود جلب کند

بالا رفتن ارزش و اعتبار برند و یا شرکت

تبلیغاتی که ما در این رسانه می‌گذاریم بدون شک با دیده شدن و بازدید مردم ارزش بالاتری گرفته و اعتبار بیشتری در بین مخاطبان تلویزیونی بدست می‌ارود. مسلما محصولی که در تبلیغات شرکت می‌کند از مابقی محصولات هم رده خود در بازار به طور کلی جدا می‌شود و از ارج و قرب بیشتری در بین مردم برخوردار است و عموم مردم حساب دیگری روی ان محصول باز کرده و اعتماد بیشتری نیز به ان دارند

با استفاده از تبلیغات مخاطبان خود را خودتان تعیین کنید

با استفاده از تبلیغات در این رسانه شما می‌توانید مخاطبان خود را انتخاب کرده و تعیین کنید که محصولی را که برای تبلیغات خود در نظر گرفته اید برای چه افرادی مناسب است.ا گر به طور مثال محصول شما یک وسیله برقی باشد قاعدتا این کالا مناسب برای افراد فنی و تکنسین ها است و برای انها کاربرد دارد. تبلیغاتی که شما در تلویزیون می‌گذارید می‌تواند راه و مسیر فروش ان کالا را مشخص کند که صد در صد تبلیغات تلویزیون موجب فروش و میزان اعتبار بیشتر محصول می‌شود.

گرفتن یک نتیجه در سریع ترین زمان ممکن

تبلیغات رسانه ای خیلی سریع واکنش مشتریان نسبت به کالا را نشان می‌دهد. اگر در تبلیغات شما محتوایی شامل فروش ویژه و یا تخفیف چند ماهه باشد بدون شک در کمتر از چند روز فروشی حتی بالاتر از میانگین فروش خود در چند ماه اخیر داشته اید. به طور مثال شرکت بروکس هرساله از یک طرح برای فروش محصولات خود استفاده می‌کند یک سال طرح نورواره و یا طرح تعویض لامپ های قدیمی با لامپ های جدید ک این تبلیغ حدود یک ماه انجام شد ولی بالغ بر یک سال در ذهن مخاطبان ماند و مشتریان بعد از یک سال برای این طرح مراجعه می‌کردند.
مورد گفته شده یکی از صد مزایای بی نظیر تبلیغات این غول رسانه ای است

تبلیغات تلویزیون 

مزایای تبلیغات تلوزیونی

طبق اخرین امار های گفته شده مردم به دنبال بهترین گزینه برای خرید محصول خود نمی‌روند و مخصوصا اگر ان محصول شناخته شده نباشد زیرا عموم مردم ابتدا اعتماد را اولویت خود برای خرید یک محصول قرار می‌دهند و بعد کالای خود را انتخاب می‌کنند، پس اگر شما محصولی را برای فروش بگذارید اگر شناخته شده نباشد بدون شک حتی اگر بهترین محصول هم باشد به فروش نهایی نمی‌رسد زیرا محصولتان شناخته شده نیست در نتیجه برای بالا رفتن ارزش کالا گرفتن اعتبار بیشتر بهتر است که کالای خود را در تبلیغات تلویزیون انتشار دهید تا محصولاتتان بیشتر در بازدید عموم مردم قرار بگیرد و به کالایی مرغوب و قابل اعتماد تبدیل شود

 

تبلیغات تلویزیون

موارد تاثیر گذار بر روی قیمت تبلیغات تلویزیون

زمان پخش تبلیغات/ درج اگهی در شبکه ای باشد / پخش اگهی قبل از برنامه های پربیننده / مقدار زمانی که تبلیغ پخش می‌شود
تبلیغات در تلویزیون این امکان را به شما می دهد که خدمات، محصولات و کسب و کار خود را به طیف وسیع تری از افراد نشان داده و بازدید بیشتری را بگیرید.

مجموعه حیطه نما گستر با سابقه چندین ساله در زمینه تبلیغات می‌تواند ساخت تیزر و تبلیغات شما را به عهده بگیرد با اعتماد به ما، ما را همراهی کنید

تبلیغات تلویزیون

یکی از اساسی ترین گام ها برای تهیه یک تبلیغات تلویزیون تولید یک متن عالی است

هنگامی که شما برای خودتان ایده ای در ذهن پرورش داده اید وقت ان رسیده که انرا روی کاغذ بیاورید و درباره ان یک متن با محتوای با کیفیت بالا بنویسید.

یکی از مواردی که می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند این است که تبلیغات معروف و قدرتمند را ببینید و از انها ایده بگیری و شما این نکته را باید در نظر داشته باشید، هنگامی که تبلیغاتی را تنظیم می‌کنید زمان بسیار کمی برای جلب توجه مخاطبان خود دارید و به همین دلیل باید بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن تمام مطالب و ایده های ذهنی خود را به مخاطبان برسانید پس سعی کنید در متن خود از جملات بلند و یا طولانی استفاه نکنید جملات خود را کوتاه ولی تاثیر گذار بنویسید تا در نهایت نتیجه خوبی بگیرید متن شما در حدی باید کوتاه باشد که کسانی که درباره محصول شما هیچ اطلاعاتی ندارند متوجه کارایی و یا خدمات کالای شما بشوند و پیامی که از تبلیغات شما به گوش انها می‌رسد کاملا قابل فهم و درک باشد.

برای جلب توجه بیشتر مخاطبان باید چه کنیم

در بعضی از تبلیغات تلویزیون این سادگی است باعث تمایز و جلو زدن از ما بقی رقبا می‌شود و در همه تبلیغات لازم نیست از جلوه های بصری نهایت استفاده را ببریم و در بعضی مواقع بیآلایشی حرف اول را در تبلیغات تلویزیون برای جلب نظر مخاطبان می‌زند و البته این نکته قابل ذکر است که سادگی در تبلیغات برای هرنوع تبلیغاتی کاربرد ندارد و باید از انها در مواقع خاص خودشان استفاده کرد

منظور از اهداف تبلیغات برای جلب بیشتر مخاطب چیست

اولین گامی که ما باید در این تبلیغات تلویزیون رعایت کنیم اهداف تبلیغ است برای اینکه بتوانیم تبلیغات خود را هدف سازی کنیم باید ابتدا جابگاه ان را مشخص کنیم.
در مرحله بعد باید سناریوی مشخصی را تولید کنیم زیرا سناریو تاثیر مستقیمی بر ذهن مخاطب دارد.
در مرحله سوم باید بین مدل های مطرحی که داریم را بر محصولاتی که می‌خواهیم انها را معرفی کنیم ارتباط دهیم
مرحله چهارم را نوع و نحوه ساخت مرتبط با آگهی و بیننده تشکیل می دهد. در نتیجه تبلیغات می‌تواند بر چهار گام اولیه سوار باشد

تبلیغات تلویزیون

مراحل ساخت تبلیغات تلویزیون

  1. بررسی اهداف از سخت تبلیغات مثال: معرفی برند و یا کالا
  2. تولید یک سناریو قدرتمند برای ساخت تیزر برای تبلیغات
  3. گفت و گو با واحد پشتیبانی مشتریان جهت ساخت آگهی تبلیغاتی
  4. مشورت با واحد فنی تولید و ساخت تبلیغات تلویزیون
  5. و طی کردن فرایند پخش تبلیغات

نشان دادن نشان برند مجموعه در حین پخش یک برنامه تلویزیونی در سمت راست بالای برنامه، که مدت زمان آن معمولا ۱۵ ثانیه می‌باشد. فاصله‌ی زمانی بین دو پخش برای حک آرم ۵ دقیقه است.

تعرفه های تبلیغاتی

ماده 1 -تبليغات بازرگاني

معرفی کالا و خدمات با هدف تجاری که از طریق طراحی، آماده سازی، توليد و پخش در شبکه های رادیویی و
تلویزیونی موجب آگاهی، ایجاد عالقه و یا وفاداری در افکار مخاطبين شده و نتایج آن موجب معرفی و یا ارتقاء ویژند، فروش و یا افزایش فروش کالا و خدمات صاحبان آگهی شود.
ویژند = نام و نشان تجاری (برند) بر اساس مصوبه فرهنگستان زبان و ادب فارسی

ماده 2 -صاحب آگهی

اشخاص حقيقی یا حقوقی (اعم از دولتی یا خصوصی) که به منظور معرفی کالا و محصول یا خدمات خود، ضمن
پذیرش اصول و ضوابط اداره کل بازرگانی، اقدام به سفارش و پخش آگهی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی
صداوسيمای جمهوری اسلامی ایران می‌نمایند

1-2 :گروهبندی صاحبان آگهی برا تبلیغات تلویزیونی

گروه اول: اپراتورهای تلفن همراه
گروه دوم: بانكها و مؤسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرضالحسنه
گروه سوم: به استثنای گروه یك و دو که به تفصيل بعد از ماده 17(در طبقهبندی گروه سومِ صاحبان آگهی)درج شده است.

هلدینگ گروه اقتصادی برای گروه سوم

درخصوص آن دسته از اشخاص حقوقی و صاحبان کالا و خدماتی که سهامدارانِ مجموعه گروهها هستند و مطابق
قانون تجارت بيش از 50 درصد سهام و سرمایه آنها متعلق به گروه اصلی (مرکزی) و در ثبت شرکتها به ثبت
رسيده است، جـدول بودجه ماهانه به کل گروه تعلق میگيرد ليکن از آنجا که سایر ظرفيتهای توليدی هرگروه
مانند بخشهای صنایع دستی و فرش دست باف، محصوالت کشاورزی و دامی توليد داخل ، صنعت و خدمات
گردشگری و رفاهی و ... براساس جدول هدفمندی و سایر بندها تعيين میگردد، مبنای تسهيم جدول، سقف
بودجه هرگروه خواهد بود.

آن دسته از صاحبان کالا و خدماتی که تبلیغات تلویزیونی را دارند و هلدینگ نيستند ولی محصولات یا خدمات متنوعی دارند، میتوانند
براساس ميزان بودجه ارائه شده برای هر یك از گروه محصوالت خود، از بقيه ظرفيتهای توليدی و سایر بندها
استفاده کنند.
تبصره 1 :در صورتیکه گروه مذکور در سالهای بعد، از مجموعه هلدینگ خارج شود، مبنای محاسبه بودجه ماهانه
ميزان اعتبار اوليه گروه در سال قبل بوده و مالک افزایش بودجه، سقف گروه هلدینگ است.

این محتوا کپی شده از سایت حیطه نما می‌باشد hitenama.com 

برای دیدن مقالات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه وبلاگ ما سر بزنید