جمعه، 10 تیر 1401
مراحل اصلی تولید یک ویدیو تبلیغاتی

مراحل اصلی تولید یک ویدیو تبلیغاتی

پیش تولید تیزر

به مقدمات کار که شامل کسب اطلاعات کامل از سفارش دهنده ی ویدیو، بازید از لوکیشن ها و دیدن محصولات، صحبت با مدیر عامل و کارشناسان شرکت، ارائه ی سناریو از طرف سازنده ی تیزر، جمع آوری گروه سازنده و برنامه ریزی دقیق برای شروع کار را پیش تولید تیزر می نامیم.

تولید تیزر

مراحل فیلمبرداری و عکاسی و.. از لوکیشن ها، کارخانه، شرکت و هر چیزی که از قبل در مرحله ی پیش تولید در نظر گرفته شده است را باید در مرحله ی تولید به بهترین نحو ممکن انجام داد.

پس تولید تیزر

زمانی که کار تولید به پایان می رسد مهمترین بخش پس تولید است که شروع به تدوین، انجام جلوه های ویژه، اصلاح رنگ و نور و قاب و صداگذاری می باشد تا حدود زیادی می توان در مرحله ی پس تولید اشتباهاتی که اگر در پیش تولید و تولید شده است را جبران کرد اما لزوما کار درستی نیست و باید در مرحله ی پیش تولید و تولید کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.

تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته می شود؟

شاید یک فرد با اندک دانشی و داشتن گروه اماتور بتواند پلان هایی ضبط کند و به اصطلاح تدوین هم بزند ولی صد در صد خروجی مطلوبی ندارد. این پدیده در کشور ما متاسفانه بیشتر اتفاق می افتد که افرادی که هیچ تجربه و دانشی ندارند تصمیم می گیرند دست به کارهای بزرگ بزنند و خود را کارگردان و نویسنده و فیلمبردار و تدوینگر و… تیزر سازی می دانند. در حالی که شرکت های بزرگی که در زمینه ساخت ویدیو های تبلیغاتی فعالیت می کنند، دارای گروه های بسیار قوی هستند که از افراد تحصیل کرده در زمینه سینما و تئاتر در حوزه های مختلف کارگردانی، تهیه کنندگی، نویسندگی، فیلمنامه نویسی، تدوین، جلوه های ویژه کامپیوتری و… استفاده می کنند.

در کشورمان ایران عزیز هم شرکت های بزرگی مشغول به این کار هستند که می توانند برای شرکت های بزرگ و کوچکی که جدیدا وارد بازار کار می شوند، برندینگ تبلیغاتی را شروع کنند و بتوانند اسم این برندها را بر سر زبان های مردم بیاندازد. یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ساخت کلیپ های تبلیغاتی و صنعتی، شرکت طلوع فیلم است که با داشتن کادری جوان و حرفه ای آماده ی همکاری با تمامی استارت اپ هایی است که جدیدا فعالیت خود را آغاز کرده اند.

چگونه تیزر بسازیم ؟

به هر حال با وجود همه ی توضیحاتی که گفته شد مشاغل کوچکی هستند که نمی توانند از پس هزینه های ساخت کلیپ تبلیغاتی شرکت های بزرگ، بر بیایند و بودجه ای ندارند و دلشان می خواهد تیزر بسازند آیا باید این را کار را انجام بدهند یا نه؟ پیشنهاد ما این است که این کار را انجام ندهند و کار را به اهل فنش بسپارند تا خدای نکرده تیزری که می سازند اشتباها به ضد تبلیغ برایشان تبدیل نشود. ولی خب با آمدن بسترهای فضای مجازی و اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام می توان با گوشی موبایل از محصول خود و یا برند خود فیلمبرداری کرده و با اپلیکیشن های دیگر، موسیقی به آن اضافه کرد و در پیج ایستاگرامتان قرار داد.

فاکتورهای مهم برای بهرمندی یک تیزر چیست ؟

  • داشتن استراتژی یا عرضه و منتقل کردن پیام در تبلیغ
  • خلاقیت در نشان دادن پیام در تبلیغ
  • چگونه اجرا کردن کار

به چه تیزری، تیزر تبلیغاتی خوب گفته می شود

دادن کامل ترین و جذاب ترین ایده های نوآورانه که ایجاد فهم در ذهن و فکر مشتری می کند.

نمایش دادن قشنگی های دیداری و شنیداری که که به سلیقه و دید مشتری نزدیک می باشد.

فهمیدن ذهن و خواندن فکر مشتری و نمایش ایده هایی برای منتقل کردن پیام تبلیغ به طوری که از فیلتر ذهنی مشتری رد شود.

دانستن نیاز، خواسته و هدف بیننده و هدف گزاری کردن بر این اساس

ایده و سناریو کامل و قدرمتند  که هم راستا به هدف های تیزر است.

بهره گیری از حرفه ای ها و نفرات متخصص و توانمند برای ساخت تیزر مانند کارگردان ( وظایف کارگردان چیست؟ )، نویسنده، طراح، مدیر فیلمبرداری، گروه صدا و تولید، تدوین گر و متخصص جلوه های ویژه

ساختن موسیقی مناسب یا انتخاب موسیقی درست و دقیق بر روی کار

پخش با زمینۀ تبلیغاتی در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی

استفاده از تیزر فیلم ها به عنوان کاتالوگ های الکترونیکی جهت معرفی خدمات  و محصولات سازمان

تولید و ساخت فیلم جهت ارائه گزارش عملکرد سازمان یا شرکت

پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها بررای تبلیغات مربوط به برند ها و خدمات




پکیج دوره جادویی خودکفایی در اینستاگرام