چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید، نکات محتوانویسی در اینستاگرام را یاد بگیرید و سپس ابزارهای آن را بشناسید. در ادامه این بخش تمام این مبحث‌ها را باهم یاد می‌گیریم.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. یعنی مثلاً هرچقدر که در توئیتر بیشتر متن دیده‌می‌شود، به جای آن در اینستاگرام عکس و ویدیو می‌بینید.
ساختار محتواهای اینستاگرام کلاً به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

  • پُست (عکس یا ویدیو)
  • استوری (عکس یا ویدیو)
  • IGTV (ویدیو بلند)
  • Live (ویدیو زنده)

در هر ساختاری که محتوا تولید می‌کنید، باید 3 موضوع را به خوبی رعایت کنید:

1 . همیشه خودتان باشید

این موضوع همیشه جزء دلایل افراد موفق در حوزه اینستاگرام بوده است. یادتان باشد که هیچ‌وقت سعی نکنید ادای کسی را در بیاورید. ایده بگیرید، اما سبک خود را داشته باشید.

2 . حرف تازه‌ای بزنید

کسی شما را به خاطر محتوای تکراری و خسته کننده، دنبال نمی‌کند. مخاطب باید برای باقی‌ماندن در صفحه شما، یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد که این دلیل معمولاً شوق دیدن محتوا خلاقانۀ بعدی شماست.

3 . جلو جلو برنامه‌ریزی کنید

هرکسی که در هرکاری موفق شده باشد، مدیون نظم و برنامه‌ریزی است. شاید شما یک شب پیش خودتان بگویید: «برای امشب پست ندارم؟ خب پست نمی‌گذارم! مگه چیه؟ یک شب که هزار شب نمیشه!» اما باور کنید که اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید، در اینستاگرام به جایی نمی‌رسید. در قسمت‌های بعدی مقاله ترفندهای برنامه‌ریزی برای اینستاگرام را باهم یادمیگیریم.