
رپورتاژ آگهی چیست؟
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از شیوههای قدیمی تبلیغات و بازاریابی است که حداقل یک قرن قدمت دارد. به استناد دیکشنری وبستر، معادل انگلیسی رپورتاژ آگهی یعنی Advertorial نخستین بار در سال ۱۹۱۷ به کار رفته است.
اما پیش از آن هم، سیاستمداران و صنعتگران به روزنامهها و مجلات پول میدادند تا مطالب مورد نظر آنها را در جایی نزدیک به سرمقاله، درست شبیه یک خبر یا تحلیل واقعی منتشر کنند تا بیشتر جدی گرفته شود و بهتر خوانده شود .
کلمهی Advertorial از ترکیب دو اصطلاح Advertisement (آگهی و تبلیغ) و Editorial (سرمقاله) ایجاد شده است. یعنی تبلیغی که شکل ظاهری آن کاملاً شبیه مقالهی رسمی در یک روزنامه یا نشریه است.