ایجاد برنامه محتوا
محتوا در همه جا وجود دارد اما کسب موفقیت به توانایی شما در تطبیق آن با شبکهای که در آن محتوا را منتشر میکنید، بستگی دارد. یک محتوا برای تمامی شبکههای اجتماعی –با پلتفرمهای متفاوت- مناسب نیست. محتوا شبکههای اجتماعی با محتوا وبلاگ متفاوت است و هردو آنها، متفاوت از محتوای وب سایت هستند. بنابراین شما باید بدانید که چگونه محتوایتان را با مخاطبانتان همسو کنید.
اکنون برای به اشتراک گذاشتن محتوایتان در پلتفرمهای مختلف، میخواهیم به بعضی از دستورالعملها اشاره کنیم.
محتوای شبکههای اجتماعی
ایجاد محتوا برای شبکههای اجتماعی در تولید محتوا یک هنر است. همچنین با دارا بودن ۲٫۶ میلیارد کاربر که در این پلتفرمها در سراسر جهان وجود دارد، بسیار ارزشمند هستند. به علاوه، کسی که شما را در شبکههای اجتماعی دنبال میکند، شما را دوست دارد و به آنچه می گویید، علاقه دارد. بنابراین مخاطبان مشتاقی دارید که آماده هستند تا با محتوایتان درگیر شوند. در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی شبکههای اجتماعی محبوب ارائه شده است.
- فیسبوک: میتوان برای ایجاد اجتماعات کوچک از طریق گروههایی در فیس بوک یا اشتراک گذاری در میان مخاطبان زیاد از صفحات فیسبوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا میشود، سؤالات و فیلمها، بیشترین درگیری را برای کاربر ایجاد میکند.
- اینستاگرام: برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلمهای کوتاه با زیرنویس، بهترین گزینه است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب و برندتان مربوط باشند، در این پلتفرم به خوبی کار میکنند. استوری اینستاگرام روش جدیدی برای تعامل با طرفدارانتان از نظرسنجی سریع گرفته تا پاسخ به سؤالات، لایو و… شامل میشود.
- یوتیوب: ۱٫۳ میلیارد کاربر دارد. برخی از موفقترین مطالب موجود در این پلتفرم، نحوه راهنمایی، vlog ها، بررسی محصولات و فیلمهای آموزشی است.
- توییتر: بهترین شیوههای استفاده از توییتر، شامل پیامهای کوتاه، تصاویر پشتیبان، هشتگ های مربوطه و توییت کردن مجدد است. مطمئناً پاسخ مخاطبانتان، روشی عالی برای دیده شدن پستهایتان محسوب میشود.
محتوای وب سایت
محتوای وبسایت باید روی سه چیز متمرکز باشد: پرسونای شما، کلمات کلیدی مورد نظر و راه حلهایتان. برخلاف محتوای وبلاگ، به کپی در وب سایتتان نیاز دارید تا بازدید کنندگان را به روشی منسجم و طبیعی به آنچه میخواهند، برسانید. بهتر است به محتوای وب سایت، همانند نقشهای برای محصولتان نگاه کنید.
مراقب باشید که بازدید کنندگان را از طریق فیدهای شبکههای اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده، از وب سایتتان دور نکنید. پس از جذب مشتری باید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید و این عملکرد اصلی محتوای وب سایت شما محسوب میشود.
محتوای وبلاگ
هدف از محتوای وبلاگ، حمایت از مشاغل با جذب افراد غریبه و واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان محسوب میشود که اغلب به طور مستقیم با فروش گره خورده است اما قدرت یک وبلاگی که درست کار میکند را دست کم نگیرید تا در نهایت بتوانید درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید. در تولید محتوا تحقیقات نشان میدهد شرکتهایی که بیشتر در وبلاگشان فعالیت میکنند نسبت به شرکتهایی که فعالیت کمتری دارند، ترافیک بیشتری به دست میآورند.