منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
به طور کلی به اطلاعات طبقهبندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل میکند، محتوا میگوییم. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام هم ارائه همین محتواهای مناسب با شناخت درست مخاطب است.
کسب و کارها و افراد مختلف، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود دارد، همواره سعی میکنند با تولید محتوای باکیفیت بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.
اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد میشنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز، «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعهای است.
چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟
به این موضوع فکر کنید که هر روز چه مقدار از زمان خود را در اینستاگرام میگذرانید؟ چه محتوایی شما را جذب خود میکند؟ استراتژی تولید محتوا و فروش کدام کسب و کار را در اینستاگرام میپسندید؟ پس آموزش تولید محتوای رایگان بسیار مهم است.
وقتی به عنوان یک کاربر و نه صاحب یک کسب و کار یا برند شخصی به این توجه کنید، متوجه میشوید که افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با تولید محتوای خوب میتوان آنها را تشویق به فالو کردن یک صفحه کرد.
واضح است که هر چقدر محتوای یک صفحه جذابتر و حرفهایتر باشد، تعامل فالوورها بیشتر شده و بیشتر دیده میشود. در این صورت هنگامی که یک کاربر جدید محتوای پستها، تعداد لایکها و کامنتهای شما را میبیند، ترغیب به فالو کردن صفحهتان میشود.
جذب مخاطب باارزشی که در نهایت با پرسونای برند شما همراستا باشد، یک ارزشآفرینی دو طرفه خواهد بود. چرا که کاربران زیادی میتوانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آنها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده میکنند.
اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته ساختمان همین بستر تبادل ارزش را ایجاد کند، به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.