چهارشنبه، 16 آذر 1401
آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای برنامه‌ریزی محتواها در اینستاگرام، پیش از هرچیز احتیاج به تقویم محتوایی دارید. در همین مقاله مختصری درباره تقویم محتوا صحبت کرده‌ایم و به همین دلیل در ادامه فقط به برنامه‌ریزی برای اینستاگرام می‌پردازیم.

انواع محتوا را تعیین کنید

ابتدا باید ببینید که از کدام انواع و ایده‌های محتوا می‌خواهید استفاده کنید. مسلما تمام ۲۳ ایده‌ای که در این مقاله گفته شده به کار شما نمی‌آید. تعدادی از آن‌ها را متناسب با کسب‌وکارتان انتخاب کنید. مثلا آکادمی اینفوگرام محتواهای ویدیویی، اینفوگرافیک، مصاحبه، پرسش و پاسخ و مسابقه را انتخاب کرده است.

برنامه هفتگی یا ماهانه بچینید

بعد از تعیین نوع محتوا، مشخص کنید که هر محتوا در چه روزی باید منتشر شود. اینفوگرافیک زیر یک مدل برنامه‌ریزی ماهیانه برای ایده‌های تولید محتوا را نشان می‌دهد.

 

قالب گرافیکی مشخص کنید

برای انواع محتواهایتان قالب گرافیکی مشخصی داشته باشید. تعیین این قالب به سلیقه شما برمی‌گردد اما خوب است که از نظم خاصی پیروی کنید. مثلا اگر برنامه هفتگی دارید، برای هر روز هفته یک قالب خاص داشته باشید. یا اگر تم شطرنجی را برای صفحه اینستاگرامتان انتخاب کرده‌اید، دقت کنید محتواها را طوری بچینید که این تم را بهم نزند.