ایده های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

ایده های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

۱- تستیمونیال / تجربه مشتری

یک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام که اعتماد مخاطب را به برند شما جلب می‌کند، تجربه مشتری‌های قبلی با برند شما است. در صورتی که مشتری از شما راضی باشد و رضایت خود را اعلام کرده باشد، می‌توانید این رضایت را در اینستاگرام منتشر کنید. برای انتشار تستیمونیال فقط به بخش رضایت از محصول اکتفا نکنید. تبدیل مشتریان ناراضی به راضی و انتشار تستیمونیال آن‌ها نیز روش مناسبی است. با این کار به مخاطب‌ها نشان می‌دهید رضایت و حل مشکلات آن‌ها اولویت شماست.

2- مسابقه

برگزاری مسابقه همیشه جالب است. مسابقه، حس رقابت مخاطبان را تحریک می‌کند و در نهایت به یک تعامل شاد و مناسب در اینستاگرام می‌انجامد. مسابقه را می‌توانید به سادگی با یک مسابقه گذاشتن کامنت، یا کمی سخت‌تر با پرسیدن یک چیستان، برگزار کنید. البته از یاد نبرید که جایزه‌ای برای مسابقه تعریف کنید و در رساندن آن به دست برنده، خوش قول باشید!

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

3- ساخت یک هشتگ اختصاصی

سعی کنید یک هشتگ منحصر به فرد برای صفحه خود بسازید و مثلا در یک روز مشخص از هفته محتوایی متناسب با آن هشتگ در صفحه خود منتشر کنید. این کار احتمالا به درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

مثلا می‌توانید در یک روز خاص تصاویری از لبخندهای کارکنان مجموعه هنگام کار منتشر کنید و مخاطبان خود را دعوت به لبخند زدن کنید.

4- اشتباهات خود را به اشتراک بگذارید!

کسب و کار شما را ربات‌ها اداره نمی‌کنند. برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با مخاطبانتان خوب است که ارتباط انسانی بیشتری بین شما و آن‌ها برقرار باشید. کسب و کار یا فرد بی‌نقص وجود خارجی ندارد. بنابراین لازم نیست خجالت بکشید.

اشتباهات خود را همراه یک داستان جذاب به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بهترین قصه‌گو برنده است!

5- تصاویر قبل و بعد

تصاویر قبل و بعد تاثیر واقعی وجود شما یا کسب و کارتان را به مخاطب‌ها نشان می‌دهد! با این تصاویر است که دیگران متوجه می‌شود شما دقیقا چه ارزشی را در حین انجام یک کار اضافه می‌کنید.

مثلا اگر چند نفر جدید را استخدام کردید، می‎‌توانید تصاویر بزرگ شدن تیمتان را کنار هم بچینید، از فرآیند تولید محصول خود عکس بگیرید و یا اگر روی برند شخصی خودتان کار می‌کنید، قبل و بعد از خلق یک اثر را به نمایش بگذارید.

6- استفاده از محتوای دیگر شبکه‌های اجتماعی

‌تولید محتوای جدید نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است. همیشه شاید امکان ساخت محتوای جدید وجود نداشته باشد. سعی کنید گاهی اوقات از محتوای اختصاصی دیگر شبکه‌های اجتماعیتان نیز استفاده کنید.

مثلا اگر هفته گذشته محتوای موفقی در توییتر داشتید، آن را در اینستاگرام خود بازنشر دهید. یا اگر ویدویی برای کانال آپارات یا یوتیوب خود ساختید، قسمتی از آن را به عنوان یک پست اینستاگرامی استفاده کنید.

7- بازنشر محتوای مخاطبان صفحه

اگر به اندازه کافی مورد توجه مخاطبان خود باشید، احتمالا آن‌ها نیز درباره شما محتواهای مختلفی را تولید می‌کنند. چه محتوایی بهتر از بازنشر صحبت‌های آن‌ها؟ با انجام این کار هم ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبانتان برقرار می‌کنید و هم باکمترین هزینه ممکن، یک محتوا از دل مخاطبان خود به دست آوردید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

8- استفاده از نوستالوژی

نوستالوژی همیشه طعم شیرینی برای ما داشته است. سعی کنید گاهی اوقات با محتوای خود مخاطبان را به یک سفر با مقصد گذشته مهمان کنید و از این طریق پیوند احساسی عمیق‌تری میان خود و آن‌ها خلق کنید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

9- استفاده از جادوی شوخ‌طبعی

برندی که از ادبیات مخاطبان خود فاصله داشته باشد و شخصیت صمیمی خود را نسازد، در دنیای امروز تقریبا غیرممکن است به موفقیت برسد. مخصوصا در دنیای شبکه‌های اجتماعی که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک محتوا، سرگرم کردن مخاطبان است.

بنابراین بد نیست گاهی با مسائل مختلف شوخی کنید و کمی از جدی بودن فاصله بگیرید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

10- مسئولیت اجتماعی

محیط‌زیست، دغدغه‌های اجتماعی، حقوق حیوانات و تمام مسائلی که در حیطه مسئولیت اجتماعی افراد و برندها قرار دارند بسیار مهم هستند.

سعی کنید در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود با تولید محتوای مناسب نشان دهید شما هم نسبت به چنین مسائلی حساس هستید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

11- استفاده از مناسبت‌های مختلف

مناسبت‌های مختلف در تقویم فرصت بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کنند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و مخاطبانتان را بیشتر درگیر کنید.

کافی است تا نگاهی به تقویم و مناسبت‌های ملی و جهانی داشته باشید تا کلی ایده بگیرید!

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

12- نگاه به آمار و ارقام

اعداد و ارقام همیشه برای مخاطبان جذاب هستند. درباره مسائل مختلف مربوط به کار خود آمارهای مختلفی را گردآوری کرده و از این طریق محتوای جدید تولید کنید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام