
SEO و چگونگی حفظ آن در وبسایت
SEO چیست؟
سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است.
به زبان ساده، به معنای روند بهبود سایت شما جهت افزایش بازدید برای جستجوهای مرتبط است. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب بازدید کننده و مشتری به سمت سایت و تجارت شما بیشتر میشوند.
سئو چگونه کار میکند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای رد و بدل کردن صفحات در وب از ربات ها استفاده می کنند، از سایت به سایت دیگر می روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری می کنند و آنها را در فهرستی قرار می دهند.
در مرحله بعدی، الگوریتم ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند، تا ترتیب قرارگیری صفحات را با توجه به نتایج جستجو تعیین کنند.
فاکتورهای رتبه بندی جستجو را می توان پروکسی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت.
جدول تناوبی عوامل SEO، فاکتورها را در شش دسته اصلی سازمان می دهد. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزنده بودن و سازگاری با موبایل از فاکتورهای مهم سایت هستند.
الگوریتم های جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده اند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می دهند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.
چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟
SEO یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون جستجو را غالباً با هدف یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات انجام می دهند. بیشتر دیده شدن سایت تجارت شما و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر اساسی در نتیجه رونق کسب و کار داشته باشد.
توجه داشته باشید، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می توانند قابلیت مشاهده سایت را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری در مورد تجارت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.
رهنمود های Google Webmaster در زمینه SEO
- صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید، نه موتورهای جستجو.
- کاربران خود را فریب ندهید.
- از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود خودداری کنید. به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند.
مواردی که باید از آنها اجتناب کنید
- محتوای تولید شده به صورت خودکار
- شرکت در طرح های پیوند
- ایجاد صفحاتی با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی (به عنوان مثال کپی شده از جای دیگری)
- متن و لینک های مخفی
اهداف وب سایت / مشتری خود را بدانید
هر وب سایت متفاوت است، بنابراین برای درک اهداف تجاری یک سایت خاص وقت بگذارید. این کار به شما کمک می کند تا تعیین کنید در کدام قسمت از SEO باید تمرکز کنید.
KPI های شما (شاخص های کلیدی عملکرد) برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری در سئو چگونه خواهد بود؟
به عبارت ساده تر، فشار سنج شما برای اندازه گیری موفقیت در جستجوی چیست؟
در اینجا چند KPI رایج برای شروع وجود دارد:
- حراجی
- دانلود ها
- ثبت نام از طریق ایمیل
- ارسال فرم تماس با ما
- تماس های تلفنی
همانطور کهه گفته شد بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) ، در افزایش بازدید از سایت و رونق کسب وکار تاثیرگذار است.
اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که علاوه بر SEO ، باید به KPI های تجارت خود اهمیت داد.
روزانه 1000 بازدید و 30 خرید و یا روزانه 700 بازدید و 100 خرید؟ منطقی است که مورد دوم به هدف نزدیک تر است.
منبع:www.searchengineland.com