
همه چیز درباره تبلیغات
تبلیغات چیست؟ اهداف و اهمیت آن چیست؟ از چه زمانی آغاز شد؟ اکنون به چه شکلهایی ارائه میشود؟ تبلیغ زیرحسی چیست؟ و یک تبلیغ موفق دارای چه ویژگیهایی است؟ مطالبی هستند که در این نوشته به آنها پرداخته شده است.
همه جا هستند، هر جا که باشی به سراغت میآیند؛ توی حیاط، لای درب، هنگام عبور از پیادهرو، در بزرگراه، لای صفحههای روزنامه، مجله و در تمام وسایل دیداری و شنیداری رنگ و وارنگ، بزرگ و کوچک، هر روز و هر ساعت، وقت و بیوقت، تمامنشدنی و گره خورده در تمام تار و پود زندگی!
به گزارشlearn-marketing ، امروزه ما در عصر ارتباطات به سر میبریم. دورانی که مشخصه بارز آن تلاش برای باورهای همگانی است. زمانیکه با حضور شبکههای ماهوارهای و کامپیوتری فاصله نقاط کره زمین نامفهوم شده است، بهطوری که در هر دقیقه هزاران کالای جدید در سطح جهان وارد بازار میشود که تکمیلتر و کارآمدتر از قبل بوده و تولیدکنندگان میکوشند تا بازارهایی برای محصولات خود پیدا کنند.
همچنین تخصصى شدن مشاغل، شهروندان را بیش از گذشته به دریافت انواع خدمات از سوى مجموعهاى از مؤسسههاى متنوع، وابسته کرده است. این روزها کمتر کسى ممکن است یک مهندس براى زندگى شخصى خود باشد. مفهوم خودکفایى و خوداتکایى «همهکاره» هر روز بیشتر از گذشته معناى واقعى خود را از دست میدهد.
در واقع لزوم فراگیرى آموزشهاى تخصصى براى انجام تعهدات شغلى، نیازى است که روز به روز پیچیدهتر میشود و فرصت انجام امور شخصى و هرچند کمارزش روزانه را از ساکنان شهرهاى بزرگ سلب میکند. اینجاست که آگهیهاى تبلیغاتى میآیند و آنها را براى انجام سادهترین تا پیچیدهترین امور روزمره، مخاطب خود قرار میدهند.
تبلیغات چیست؟ اهداف و اهمیت آن چیست؟ از چه زمانی آغاز شد؟ اکنون به چه شکلهایی ارائه میشود؟ تبلیغ زیرحسی چیست؟ و یک تبلیغ موفق دارای چه ویژگیهایی است؟ مطالبی هستند که در این نوشته به آنها پرداخته شده است.