چهارشنبه، 16 آذر 1401
ترندهای تولید محتوا

ترندهای تولید محتوا

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ با تغییرات زیادی مواجه‌اند. آینده روشنی در دنیای محتوا در حال شکل گیری است. تولید محتوا بهتر می‌شود؛ زیرا در استراتژی محتوا، تحقیق، تولید و انتشار آن روز به روز باهوش‌تر می‌شویم. بازاریابی محتوا به طور تمام و کمال یک ایده بازاریابی آزمایشی نیست؛ بلکه یک استراتژی اثبات شده است که می‌تواند راهگشای هر برندی باشد.

بازاریابی محتوا شاخه ای از بازاریابی درونگراست که با تولید محتوا و اشتراک گذاری آن، منجر به حفظ مشتریان سابق و بدست آوردن مشتریان جدید می شود.

حالا با این توصیفات، چه تغییر و تحولی در تولید محتوا در سال ۲۰۲۰ به وجود خواهد آمد؟ پیش بینی‌های سایت searchenginejournal را در ادامه بخوانید.

  1. نسل بعدی محتواهای تصویری

پلتفرم‌های بصری به سمت بیشترترند شدن در سال ۲۰۲۱ پیش خواهند رفت. از سرگرمی گرفته تا ارتباطات، مردم درگیر تصاویر پویا و تعاملی هستند.

در میان نسل‌های جدید، رسانه‌های اجتماعی تصویری حاکم هستند. بر طبق تحقیقات PEW، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی هستند که نوجوانان از آن استفاده می‌کنند. برای بزرگسالان، یوتیوب پر کاربردترین پلتفرم است؛ حتی از فیسبوک هم بالاتر! برای همین است که محتوای تصویری در سال ۲۰۲۰ علاقمندی بیشتری ایجاد می‌کند.

 در سال ۲۰۲۱، مطمئنن خواهیم دید که بیشتر کسب و کارها از تصاویر پویا و انیمیشنی که به طور اختصاصی برای برند خود می‌سازند، در محتواهای خود استفاده می‌کنند.

محتوای ویدیویی

  1. محتوای ویدیویی و داستان سرایی تصویری

در سال ۲۰۱۹، ویدیو یک ایده منحصر بفرد و بزرگ به شمار می‌آمد.

با محبوبیت یوتیوب و تصاویر پویا، تعجب برانگیز نخواهد بود که افزایش محتوای ویدیویی و داستان سرایی تصویری در سال ۲۰۲۱ ادامه دار باشد.

برای مثال، در سال ۲۰۱۸، ۸۵ درصد از مخاطبان اینترنت در آمریکا، به طور ماهیانه در هر دستگاهی (چه گوشی موبایل یا دسکتاپ کامپیوتر) محتوای ویدیویی تماشا کرده‌اند. همچنین ۵۶ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ سال و ۵۴ درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ سال، محتواهای ویدیویی بیشتری را برای حمایت از برخی برندها می‌بینند. بعلاوه، ویدیو نوعی از محتوا است که ۶۲ درصد از مصرف کنندگان به طور کامل از آن را استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که ذهن مخاطبین درگیری بیشتری با محتوای ویدیویی پیدا می‌کنند.

این چه معنی برای بازاریابان دارد؟ از آنجا که عادت مخاطبین، تماشای محتوای ویدیویی است، ما یا باید در این جهت گام برداریم یا در افق محو شویم!

البته، آنچه محتوای ویدیویی را متمایز می‌کند، کیفیت داستان سرایی است؛ شما باید بتوانید از طریق هر رسانه‌ای همچون فیلم، مخاطبان را درگیر کنید.

اگر بتوانید داستان‌های فوق العاده ای را بگویید، نیمی از راه را رفته‌اید!

  1. E-A-T را ارتقاء دهید

در آگوست ۲۰۱۹، گوگل در بلاگ خود درباره آپدیت هسته اصلی و کم و کیف آن، مقاله‌ای را منتشر کرد.

در آگوست 2019، گوگل در بلاگ خود درباره آپدیت هسته اصلی و کم و کیف آن، مقاله‌ای را منتشر کرد.

در این مقاله، توصیه گوگل به وبمستران این است:

خواندن و فهمیدن دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت سرچ و E-A-T (Expertise: تخصص، Authoritativeness: مسئولیت پذیری، Trustworthiness: قابل اعتماد بودن).

این واقعیت که گوگل به طور خاص به این منبع اشاره می‌کند و E-A-T را مجزا کرده است، یک نکته بزرگ و مهم است. ما همه نیازمندیم که بر اثبات تخصص، اعتبار و اعتماد در محتوایمان تمرکز کنیم.

چگونه شما می‌توانید E-A-T خود را ثابت کنید؟

  • با بدست آوردن لینک‌ها یا منشن ها از دیگر وب سایت‌های معتبر
  • با تهیه اطلاعات E-A-T در سایت خودتان، که شامل یک بیو (درباره ما) سایت و صفحه نویسنده است.
  • برای داده‌ها و اطلاعات در محتوا، به منابع معتبر لینک دهید.
  • به طور منظم سایت و محتوای متنی را با اطلاعات مرتبط، دقیق و جدید به روز کنید.
  1. تولید محتوای هدفمندتر و بهتر از گذشته

در ادامه ترندهای سال ۲۰۱۹، نیاز به محتوای درجه یک و هدفمند در سال ۲۰۲۰ همچنان وجود دارد.

بسیاری از بازاریابان و مدیران، اهمیت محتوا با کیفیت بالا را درک کرده‌اند:

  • براساس گزارش B2B موسسه کانتنت مارکتینگ، ۹۰ درصد از موفق‌ترین بازاریابان محتوا، نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خود را به پیام‌های تبلیغاتی خود الویت می‌دهند.
  • در حوزه بازاریابی محتوا، هزینه‌های زیادی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ برای تولید محتوا شده است.

بازاریابان به این درک رسیده‌اند که برای کسب موفقیت در نتایج جست و جو و جذب خواننده، باید مطالب با کیفیت‌تری تولید کنند. در واقع باید بگوییم رتبه بندی در شرایط رقابتی، زمانی سخت می‌شود که همه بهترین عملکرد خود را داشته باشند و به اصطلاح کارت آس خود را رو کنند.

در این بخش مواردی که در سال ۲۰۲۰ بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کنند را معرفی خواهیم کرد:

  • درک بهتری از آنچه مخاطب هدف از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی معین به آن نیاز دارد.
  • بهتر نوشتن متناسب با مخاطبان، متناسب با لحن و سبک برند.
  • تحقیق بهتر، از جمله آمارهای موجود و اطلاعات بیشتر از منابع معتبر.
  • بررسی عمیق‌تر و کسب نتایج بیشتر در مورد موضوعات.
  • تصاویر بهتر، مانند اینفوگرافیک و تصاویر وبلاگ سفارشی.

 جالب است بدانید هر چقدر رتبه بندی گوگل جدی‌تر گرفته شود، و رسیدن به رتبه‌های برتر سخت‌تر گردد، افرادی بیشتری به سمت تولید محتوای باکیفیت سوق پیدا می‌کنند.

تولید محتوا در 2020

  1. محتوای فوق هدفمند، مشتری اول

اولویت بندی نیازهای اطلاعاتی مشتری، در ابتدای پیام‌های فروش یکی از عوامل تعیین کننده برای بازاریاب‌های موفق در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بود، همانطور که پیش از این از گزارش B2B CMI 2019 مشاهده کردیم. در واقع ۹۰٪ از موفق‌ترین‌های این عرصه گفتند که به این امر توجه می‌کنند.

آن‌ها متوجه شده‌اند که اعتماد سازی به مخاطبان با ارائه راهنمایی، کمک، اطلاعات یا ایجاد سرگرمی بدون دریافت هزینه شروع می‌شود.

علاوه بر این، بهترین محتوا که به نیازهای کاربر در رسیدن به هدف تضمین می‌کند، به گونه‌ای تولید می‌شود که در گوگل رتبه ۱ را به دست می‌آورد. این روند در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه پیدا می‌کند؛ زیرا همچنان جوابگو نیاز مشتریان است.

چگونه می‌فهمید مخاطب شما به چه چیزی در محتوای شما نیازمند است؟

  • پژوهش
  • سؤال پرسیدن. تعامل با جامعه. کشف و شناخت مخاطبان.
  • هنگامی که آنها را از نزدیک شناختید، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که در سطح عمیق‌تری با آنها ارتباط برقرار سازد. به طور خلاصه، این مطالب فوق هدفمند هستند.

این نوع محتوا در حال حاضر اولویت دارد و این همان چیزی است که ما باید برای آینده مورد توجه قرار دهیم.

آینده محتوا در اینجاست

بیشتر بازاریابان محتوا همیشه کیفیت را در اولویت قرار داده‌اند و نیازهای اطلاعاتی مشتری از طریق پیام‌های فروش در اختیارشان گذاشته‌اند؛ اما ما روی ساخت اعتماد و اقتدار با اصالت تمرکز داریم، نه ترفندهای فروش.

مهم‌تر از آن، رسانه‌های تصویری در سال ۲۰۲1 در شرایط جالب و جدیدی قرار می‌گیرند. پس بهتر است در این سال، دنبال بازاریاب‌های نوآور باشید تا مرزهای ایجاد محتوا را تحت فشار قرار دهند.

در واقع بهتر است به دنبال محتوای فوق هدفمند، تعهد بیشتر به رویکرد مشتری اول و به طور کلی محتوای بهتر برای در اختیار گرفتن کنترل مخاطبان باشید.

توصیه های این مقاله را جدی بگیرید، تولید محتوا مهمترین اصل بیزینس شماست.