شنبه، 7 خرداد 1401
تبلیغات و اهمیت آن درکسب و کار

تبلیغات و اهمیت آن درکسب و کار

علیرغم انتخاب های مختلف، همه نوع تبلیغات دارای دو هدف مشترک هستند:

  1. تأثیر بر مصرف کنندگان
  2. تبدیل آنها به مشتری

انواع تبلیغات

تبلیغات به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شوند:

  1. دیجیتال : تبلیغات دیجیتال با بهره گیری از اینترنت می تواند از طرق مختلف به مخاطبان گسترده ای برسد و همچنین می تواند با توجه به آمار جمعیتی مخاطبان را محدود کند.
  2. سنتی : این نوع تبلیغات به مخاطبان عظیمی می رسد. این عالی است زیرا بدان معنی است که افراد بیشتری تبلیغات شما را مشاهده می کنند، اما دشوار است که بفهمید افراد مناسب آنها را می بینند یا نه.
  • رسانه های اجتماعی مختلف
  • روزنامه ها
  • تلویزیون
  • نصب آگهی در مراکز خرید
  • وب سایت ها
  • پیام های متنی
  • بیلبورد
  • پخش آگهی در فضای شهر
  • رادیو
  • مجلات و..
  •  

نوع تبلیغاتی که شما و شرکتتان برای انجام آن انتخاب می کنید باید با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت داشته باشد و سعی کنید که اغلب با آنها ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، روشی که انتخاب می کنید باید مقرون به صرفه باشد و با محصول یا خدمتی که تبلیغ می کنید معنی داشته باشد.

تبلیغات گوگل

Google Ads یک بستر تبلیغات آنلاین است که توسط Google ساخته شده است.

شرکت ها و سایت ها به گوگل هزینه پرداخت می کنند تا در صورت جست و جوعبارات مربوط به کسب و کارشان، صفحه ی آنها در صدر لیست جستجوگر گوگل نمایش داده شود، در این موارد لینک سایت ها با علامت ads در کنارشان مشخص می شوند.. مقدار قابل توجهی از درآمد گوگل، حاصل آگهی هایی است که منتشر می‌کند.

نحوه عملکرد گوگل ادز

گوگل ادز به معنی تبلیغات کلمه ای می باشد که وقتی در گوگل شما کلمه یا عبارتی را جستجو میکنید 10 نتیجه اول گوگل وب سایت هایی هستند که براساس رعایت نکات فنی و اصطلاحا به صورت ارگانیک ربات گوگل انها را نمایش میدهد.

به کمک گوگل ادز میتوان سفارش نمایش لینک های تبلیغاتی را داد . به صورتی که شما تعیین میکنید که در زمانی که به طور مثال کلمه موبایل جستجو شد وب سایت من با این ادرس و با این عنوان در معرض دید کاربر قرارگیرد و بعد در این کار با سایر متقاضیان رقابت میکنید که هر کاربری هزینه بالاتری را پیشنهاد بدهد در لینک اول قرارخواهد گرفت و سایر متقاضیان بعداز آن نمایش داده میشوند.

گوگل ادز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب می‌کنند و میزان سرچ یک کلمه، هزینه‌های را برای آن تخصیص می‌دهد. در حقیقت این روش، رقیبی برای SEO است.

منبع:www.smallbiztrends.com