جمعه، 10 تیر 1401
قیمت ساخت بیلبورد چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ساخت بیلبورد چگونه محاسبه می شود؟

بیلبورد ها معمولا بطور ماهیانه اجاره داده میشوند. و شرکت های مربوطه قرارداد با مشتریان را بطور ماهیانه تمدید می نمایند.

لازم به ذکر است که قیمت تمام شده ی بیلبورد تبلیغاتی تنها تابع فاکتورهایی که پیشتر گفتیم نمی باشد. بلکه به منظور محاسبه کردن قیمت ساخت بیلبورد بایستی هزینه های طراحی و چاپ آن را نیز در نظر بگیرید.

 

قیمت ساخت بیلبورد و نکات مربوط به طراحی بیلبورد

با این حال چنانکه طراحی بیلبورد تبلیغاتی تان را برون سپاری کرده باشید، بایستی بسته به نوع نمایندگی یا طراح و همچنین پیچیدگی طرح مورد نظر، قیمت خاصی را انتظار داشته باشید. اما اگر می خواهید خودتان آن را طراحی کنید ، نکات مربوط به طراحی بیلبورد را در بخش بعدی مطالعه کنید.

 

_ بیلبوردی که شما در حال طراحی آن هستید بایستی قصه ی کوتاهی برای تعریف کردن داشته باشد.

بیلبوردهای موفق داستان می گویند و بینندگان شان را به یک سفر می کشانند … حتی اگر این سفر به یک نگاه اجمالی چهار ثانیه ای از پشت فرمان ختم شود.

در حقیقت، بیشتر رانندگان پس از چند ثانیه خواندن را متوقف می کنند. پس بهتر است برای توصیف ایده هایتان از طرح و نقش بیشتر استفاده کنید.

 

_ ایده ی درون ذهن تان را پررنگ اما ساده بیان کنید.

رانندگان یا عابران فقط چند ثانیه فرصت دارند تا نگاهی به تبلیغات روی بیلبورد شما بیندازند.

برای دستیابی به بیشترین تعداد بیننده (و مشتریان بالقوه) ، طراحی بیلبورد خود را ساده انجام دهید.

از قلمهای بزرگ و پررنگ استفاده کنید. از رنگ های متضاد برای زمینه استفاده نمایید. همچنین از به کار بردن قلم های باریک و اسکریپت خودداری نمایید.

 

_ بهترین مکان ها را انتخاب کنید و ایده تان را در آن مکان پیاده نمایید.

اگر در حال کشیدن طرحی هستید بایستی ابعاد قاب تان را به خوبی شناخته و ایده ی ذهنی تان را در بهترین جای قاب پیاده نمایید. از کشیدن طرح یا نوشتن متن در گوشه ها و اطراف قاب بیلبورد خودداری کنید.

 

_ ایده ی ذهنی تان را تعاملی کنید

بسته به مکان بیلبورد تان، ممکن است بتوانید آن را طوری طراحی کنید که با محیط اطرافش تعامل داشته باشد. این استراتژی باعث می شود تبلیغات شما مورد توجه قرار بگیرد و توجه رهگذران را به خود جلب کند

 

_ آن را به یاد ماندنی کنید.

بیلبورد تان را متفاوت طراحی کنید. تا جایی که ممکن است طرح های قدیمی را بازنشر نکنید. ایده پردازی کنید و خلاق باشید. طرح شما هر چقدر جدیدتر و خلاقانه تر باشد توجه عده ی کثیر تری از افراد را به خودش جلب خواهد کرد.

 

کلام آخر اینکه یادتان باشد که بیلبورد تبلیغاتی وسیله ای است که بطور بالقوه توسط هزاران و یا حتی میلیون ها نفر دیده می شود. پس فاکتورهای مختلفی در جذابیت آن تاثیرگذار خواهند بود. لذا شما بایستی با رعایت تمامی این فاکتورها در نهایت اثری را خلق کنید که هم جذابیت بصری و هم حرفی برای گفتن داشته باشد.




پکیج دوره جادویی خودکفایی در اینستاگرام