۷ ایده تولید محتوا در اینستاگرام که سریع فالوور جذب میکنن
- هدف انتشار یک محتوا را مشخص کن.
” هدف از انتشار این محتوا چیه؟ توی اینستاگرام میخوام چیکار کنم؟”
وقتی این سوالات رو جواب بدی متوجه میشی چه محتوایی باید توی پیج اینستاگرامت قرار بدی. تعیین هدف برای فعالیت در هر پیجی یک اقدام مهمه که قبل از تولید محتوا باید انجامش بدی.
- با توجه به هدف پست، سرچ کن
در گوگل، یوتیوب، اینستاگرام و تلگرام در مورد هدف پستت سرچ کن. مطمئنا رقبایی داری که در مورد موضوع پست شما تولیدمحتوا انجام دادهاند. شما میتونین ایده بگیرید و به روش خودتون محتوا تولید کنید.
مثلا فرض کنید: من به عنوان ادمین اینستاگرام قصد دارم برای یک پیج فروش لوازم خانگی تولید محتوا انجام بدم.
در مرحله اول، هدف از انتشار یک پست رو مشخص میکنم. مثلا معرفی جاروبرقی LG . در مرحله بعدی، در مورد این جارو برقی در گوگل تحقیق میکنم و متوجه میشم یکی از سوالای کاربران اینه که صدای این جارو برقی به چه صورته؟ فقط کافیه یک ویدیو تست صدا از این جارو برقی ضبط کنم و در پیج اینستاگرام آپلود کنم.
- استفاده از ترند روز در تولید محتوا
شما میتونید برای تولید محتوا ترند سواری کنید. یعنی در شبکه های اجتماعی ببینید چه اتفاقات مهمی رخ داده که مرتبط با حوزه فعالیت شماست. فرض کنید به تازگی یکی از بازیگران مطرح کشور ازدواج کرده و اکثر پیجها در موردش تولید محتوا میکنند. یک پیج لوازم خانگی میتونه در مورد جهزیه این بازیگر تولید محتوا کند - ساخت ویدیوهای آموزشی
ایجاد ویدیوهای کوتاه آموزشی، مرتبط با موضوع پیج قطعا بازخورد خوبی داره. در هر کسب و کاری موضوعاتی هست که باید برای مخاطب توضیح داده بشه. مثل طریقه استفاده از یک محصول، آموزش تعمیر و نگهداری از محصولاتی که به فروش میرسانید و غیره - ساخت ویدیوهای تایم لپس
ویدیوهایی که فرآیند کاری شما رو نشون میده یکی از ایدههای جذاب تولید محتوا در اینستاگرام هست. شما میتونین حتی روی ویدیو صدا بذارید و مراحل داخل ویدیو رو توضیح بدید. فرض کنید در زمینه صنایع دستی، پیج اینستاگرام دارید. برای استفاده از این ایده فقط کافیست از تمام مراحل خلق یک محصول ویدیو بگیرید و اون رو با برنامه ادیت ویدیو در گوشی ویرایش کنید و سپس سرعت ویدیو رو افزایش بدید و بعد در پیج اینستاگرام خودتون آپلود کنید. - به اشتراک گذاشتن تجربیات
تجربیات خودتون رو در اختیار مخاطب بذارید. قطعا افرادی هستند که به حوزه کاری شما علاقه دارند. دوست دارند بدونن که شما چطور کار خودتون رو شروع کردید چه چالش ها و مشکلاتی داشتید؟ چه تجربیات شیرین و جذابی داشتید. داخل یه پست ویدیویی تجربیات خودتون رو به اشتارک بذارید. - برگزاری قرعهکشی و مسابقه
برگزاری قرعهکشی یا مسابقهای برای جلب توجه مخاطبان و افزایش تعامل یک ایده جذاب برای خلق یک محتوا در شبکههای اجتماعی میتونه باشه. شما با ایجاد یک مسابقهای که هدیه ای جذاب داشته باشه باعث جذب مخاطب میشید. چرا که افراد پست مسابقه شما را برای دوستان واقوام خود میفرستند و همین کار باعث دیده شدن پیج شما میشود.
نتیجهگیری
با استفاده از این ۷ ایده کاربردی، میتوانید محتوایی جذاب، خلاقانه و هدفمند برای اینستاگرام تولید کنید.
مهمترین نکته این است که محتوای شما باید:
- به نیاز مخاطب پاسخ دهد
- ارزش واقعی ارائه کند
- تجربه کاربری خوبی داشته باشد
- با هدف مشخص منتشر شود
اگر زمان کافی برای تولید محتوا ندارید یا میخواهید رشد پیج را به متخصص بسپارید، میتوانید از طریق صفحه استخدام ادمین اینستاگرام مدیریت کامل پیج خود را به تیم ما واگذار کنید.
این مقاله در آینده با ایدههای جدید بهروزرسانی خواهد شد.
سوالات پرتکرار درباره تولید محتوا در اینستاگرام
۱. برای تولید محتوا در اینستاگرام از کجا شروع کنم؟
اولین مرحله تعیین هدف پیج اینستاگرامتون است. باید بدونی این پست قراره چه ارزشی برای مخاطب هدفتون ایجاد کنه؛ افزایش فروش، آموزش، معرفی محصول یا افزایش تعامل. بعد از مشخصشدن هدف، تحقیق و ایدهپردازی سادهتر میشه.
۲. بهترین ایدههای تولید محتوا برای افزایش فالوور چیست؟
سه ایده که بیشترین بازده را دارن:
۱) ساخت ریلز آموزشی کوتاه
۲) ترندسواری هدفمند
۳) انتشار تجربههای شخصی و پشتصحنه کار
این مدل محتوا ذخیره، اشتراکگذاری و دیدهشدن بیشتری میگیره.
۳. چطور موضوع برای تولید محتوا اینستاگرام پیدا کنم؟
بهترین روش، تحقیق در گوگل، یوتیوب و بررسی رقباست. با جستجوی سؤالات کاربران و دیدن محتوای پربازدید، ایدههای کاربردی و دقیق برای تولید محتوا به دست میآورید.
۴. آیا استفاده از ترندها باعث افزایش بازدید میشه؟
بله، اما فقط وقتی ترند را با حوزه کاری خود مرتبط کنید. ترندسواری بدون ارتباط موضوعی باعث افزایش فالوور بیکیفیت و کاهش تعامل میشود.
۵. چه نوع محتوا بیشترین بازدید و ذخیره را دارد؟
ویدیوهای آموزشی کوتاه، مقایسه محصول، محتوای “پشت صحنه”، تایملپس و بررسی تخصصی. این فرمتها هم در ریلز و هم در پست نتایج بسیار خوبی دارند.
۶. چند بار در هفته باید ریلز منتشر کنم؟
بهترین حالت ۳ تا ۵ بار در هفته است. مهمتر از تعداد، ثبات انتشار است. الگوریتم اینستاگرام صفحاتی را که انتشار منظم دارند بیشتر نمایش میدهد.
۷. اگر ایده تولید محتوا نداشته باشم چه کار کنم؟
بهترین روشها:
بررسی ترندهای روز
تحقیق درباره سوالات رایج مشتریان
استفاده از تجربههای شخصی
مشاهده محتوای رقبا
استفاده از ابزارهای ایدهساز (مثل Google Trends و AnswerThePublic)