هزینه تولید محتوا در بازار محتوایی ایران

هزینه تولید محتوا در بازار محتوایی ایران

هزینه تولید محتوا

مخاطب مقاله: خریداران محتوا – نویسنده های محتوا

 

قبل از این که من در مورد هزینه تولید محتوا و روش محاسبه آن را برای‌تان بگویم؛ اجازه دهید یک نکته مهم رو برای نویسنده‌های محتوا و خریداران خدمات محتوا در زیر بنویسم.

در ایران قیمت هر چیزی گران است، مگر خدماتی که توسط نویسنده‌ها، مترجمان و محتوانگارن ارایه می‌شود. پس سرمایه گذاری در زمینه بازاریابی محتوایی خصوصا تولید محتوای متنی برای کسب‌وکارها بسیار ارزنده است. منتهی از طرف دیگر شاهد آن هستیم که نویسنده‌ها و محتوانگارن با تعرفه‌های بسیار پایین کار می‌کنند. علت این کار هم حضور افراد غیر‌متخصص در بازار است. به عبارتی ساده، افرادی هستند که به هر دلیل دیگر حاضر هستند به صورت فریلنسر یا در پلتفورم‌های تولید محتوا با هر قیمت پایین‌تر از کف قیمت بازار بنویسند.  که این بی‌مسئولیتی هم به ضرر فعالان و متخصصان واقعی بازار تولید محتوا است و هم در بلند مدت باعث ضربه زدن به برند و کسب‌وکار مشتری می‌شود.

 

فهرست مطالب:

قیمت تولید محتوا در واقع چقدر باید باشد؟

 

قیمت تولید محتوا در ابتدا به نوع محتوا بستگی دارد. من در این قسمت در مورد هزینه تولید محتوا متنی صحبت می‌کنم. در پاراگراف‌های بعدی در مورد هزینه تولید محتوا در اینستاگرام برای‌ شما بیشتر توضیح خواهم داد.

تولید محتوای متنی برای وب‌سایت‌ها و و بلاگ‌ها یکی از پرفروش‌ترین نوع خدمات تولید محتوا است. در ایران نویسنده‌های معمولی معمولا این کار را با تعرفه 30-40 تومان برای هر کلمه می‌نویسند. که این تعرفه در برابر کاری که انجام می‌دهند و زمانی که به این کار اختصاص می‌دهند، بسیار کم است. (بروزرسانی شده در مرداد ماه 99). اما نویسندگان غیرمتخصصی هم پیدا می‌شود که با تعرفه‌های پایین‌تر از این هم کار می‌کنند. اگر شما خریدار محتوا هستید؛ باید در هنگام سفارش با تعرفه‌های کمتر از این با حساسیت عمل کنید. چنانچه شما یک نویسنده هستید و با مبالغ پایین کار می‌کنید، باید به فلسفه کاری خود شک کنید. به نظر شما آیا ساعت‌ها تماشای اسکرین یک لپتاپ یا مانیتور، فکر کردن و نوشتن که سرمایه‌ی شماست، در برابر دستمزدی که می‌گیرید؛ ارزش دارد؟

خیر ارزش ندارد.  سلامتی مهم‌تر از کار کردن با تعرفه پایین است. ساعت‌ها روی صندلی می‌نشینید و گردن‌درد می‌گیرید برای اینکه درآمد اندک خود را در مطب‌ها و اسکن گردن و فیزیوتراپی خرج کنید؟

خرید محتوا یا خرید ارزش

یک ضرب‌المثل جالب به زبان ترکی است که می‌گوید: « اوجوزلو اَتین شُرباسی اُلماز»

امروز متاسفانه نه بازار مثل گذشته است و نه بازاریان. حتی در بازار کالا هم شاهد این ماجرا هستیم. جنس‌های ارزان و غیراصل همه جا هست. من می‌دانم که آرزوی همه شما خرید یک جنس اصل است حتی اگر گران بفروشند!

مضخرف‌ترین کاری که یک شرکت برای تولید محتوای مجموعه خود می‌تواند انجام دهد؛ استعلام قیمت تولید محتوا است. ای مسئول خرید؛ ای صاحب کسب‌وکار آیا برای شرکت خود موکت می‌خرید یا قصد خرید لامپ کم‌مصرف هستید. خیلی از مشتریان بالقوه هستند که هر روز با ما تماس می‌گیرند و استعلام قیمت می‌کنند. این نشان می‌دهد یا افرادی که مسئول خرید هستند، چیزی از تولید محتوا نمی‌دانند یا افرادی هستند که به دنبال دزدی و خرید کم ارزش هستند.

خرید محتوا یا سفارش تولید محتوا باید در گام اول بررسی نمونه کار تولید محتوا باشد. حتی کار شایسته آن است که قبل از سفارش تولید محتوا به صورت انبوه، شخص خریدار یا مدیر کسب‌وکار 10 مجموعه ارایه دهنده خدمات محتوا نویسی را شناسایی کند. در کنار این از فریلنسرها و نویسندگان دورکاری هم غافل نباشد. در شروع کار مثلا 1,000,000 تومان را کنار بگذارد و از این 10 شرکت بالقوه محتوا سفارش دهد. در نتیجه بررسی کیفیت کار این 10 مجموعه می‌تواند، پیمانکار یا نویسنده مطلوب خود را پیدا کند.

حالا می‌رسیم به ضرب‌المثل امروزمون؛ منظور ما از گفتن آن ضرب‌المثل این بود که خرید یا سفارش تولید محتوا از یک شرکت یا شخصی که با کمترین قیمت بازار کار می‌کند؛ قابل قبول نیست. حالا شاید شما فکر کنید؛ شرکت ایکس 1000 نفر نویسنده دارد و چون حجم کاری او بالاست پس قیمت پایین او نیز معقول است. در حالی که شما یک روی سکه را می‌بینید. روی دیگر سکه چیز دیگری می‌گوید. قیمت پایین یک مجموعه نشان می‌دهد که افرادی که پشت پلتفرم برای شما خدمات ارایه می‌دهد؛ از روی ناچاری و فشار اقتصادی به این کار روی آورده‌اند و از هر جنبه استعمار می‌شوند؛ از این رو نمی‌توان از این نوع خدمات انتظار کیفیت بلند مدت و پایدار داشت. حتی اگر کلمات موجود در محتوا ظاهرا خوب و حرفه‌ای باشند؛ اگر کمی دقیق باشد آن چیزی نیست که کسب‌وکار شما نیاز دارد.

روش محاسبه هزینه تولید محتوا

معمولا به 2 صورت هزینه یک نوشته محتوایی محاسبه می‌شود:

1- محاسبه هزینه تولید محتوا با تعداد کلمات نوشته شده

2- محاسبه قیمت تولید محتوا با قیمت توافقی بین خریدار محتوا و نویسنده [شرکت یا فیلنسر]

 

روش اول بسیار پسندیده است و بسیاری از شرکت‌ها و نویسندگان برای خود تعرفه خدمات مشخص می‌کنند. مثلا در هنگام مذاکره با خریدار محتوا به صورت زیر قیمت‌ها را مشخص می‌کنند: [قیمت‌های زیر کاملا تصادفی است و یک مثال است]

 

 

 تولید محتوای ارزان شاید یکی از ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی برای وب سایت‌ها باشد اما درست‌تر آن است که بگوییم از گران بها ترین عناصر یک وب سایت محتوای ارزان و کاربردی آن است.

رتبه بندی گوگل و تولید محتوا ارزان

از آنجایی که تولید محتوای مفید به شما کمک می‌کند که بهترین راه را در تجارت برای کسب سود به دست بیاورید نیاز است بدانید محتوای مفید و مورد نیاز کاربر شما را در رده پنج سایت برتر گوگل نیز قرار می‌دهد و همین امر سبب افزایش بازدید کاربران از سایت شما و ارتقاء برند تجاری شما می‌شود.

اعتبار محتوا نویسی و موفقیت برند تجاری با تولید محتوا ارزان

اعتبار وب سایت و تولید محتوا ارزان

اعتبار وب سایت و تولید محتوا ارزان

یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت داشتن محتوای مورد نیاز کاربران است. شاید در گذشته برای معرفی یک محصول و فروش آن نیاز بود به سراسر جهان سفر کرد اما امروز حتی تصور این موضوع شما را می‌ترساند. محتوای مناسب علاوه بر اینکه سهولت معرفی محصول را فراهم آورده است کار و کسب تجاری شما را نیز رونق بخشیده است.

 

اعتبار محتوا نویسی و موفقیت برند تجاری با تولید محتوا ارزان

اعتبار محتوا نویسی و موفقیت برند تجاری با تولید محتوا ارزان

اعتبار وب سایت و تولید محتوا ارزان

بین محتوا نویسی و نوشتن معمولی بسیار تفاوت است. محتوای ارزان شرایط خاص خود را دارد که عبارتند از اول بودن مطلب نوشته شده بدون کپی رایت، نوشته‌ای که زائیده ذهن خلاق شما باشد. بولد بودن کلمات کلیدی در جستجوی گوگل و توضیح متفاوت با آنچه که در سایر وب سایت‌ها وجود دارد. یک سایت زمانی با ارزش می‌شود که محتوای مفید داشته باشد و زمانی رشد می‌کند که قیمت محتوای تولیدی آن ارزان باشد و پایین بودن قیمت سبب می‌شود مشتریان خود را راغب‌تر نشان دهند.

 

 

 

 

جایگاه تولید محتوا ارزان در وب سایت‌ها

جایگاه تولید محتوا ارزان در وب سایت‌ها

جایگاه تولید محتوا ارزان در وب سایت‌ها

اگر یک سایت را به صورت هرم در نظر بگیریم بالاترین نقطه و رأس این هرم محتوا نویسی ارزان است. محتوای مفید و قابل اتکا همه راه‌ها را برای رسیدن به موفقیت برای سایت‌ها باز می‌کند. موفقیت شما در معرفی یک برند نشانه تخصص شما در تولید محتوای مناسب است و استقبال مشتریان بیشتر خبر از پیروزی شما در رتبه بندی برتر گوگل می‌دهد.

 

مقالات خواندنی:

سئو: بهینه سازی جستجوی صوتی به روزترین تکنیک‌های سال 2018

تولیدمحتوا برای سئو: چگونه تولیدمحتوا کرده و برای گوگل بهینه سازی کنیم؟

9 نکته برای تولیدمحتوا وب سایت کسب و کارهای بزرگ

ترفندهای تولید محتوا در سال 2018

5 نکته‌ای که تولید محتوای شما را خواناتر می‌کند

تولید محتوای سئو

9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت

تولیدمحتوای سئو چیست؟

تولیدمحتوا برای سایت‌های چندزبانه

تولید محتوا: 13 نکته برای نوشتن محتوایی که بازدید می‌آورد

سفارش تولید محتوای آموزشی

 

برچسب ها: استعلام قیمت تولید محتوا, بازار تولید محتوا, تولید محتوا, تولیدمحتوا, روش های تولید محتوا, قیمت تولید محتوا, قیمت تولید محتوا اینستاگرام, قیمت تولید محتوا برای سایت, قیمت تولید محتوا در اینستاگرام, قیمت تولید محتوای آموزشی, قیمت تولید محتوای الکترونیکی, قیمت تولید محتوای اینستاگرام, قیمت تولید محتوای متنی, محاسبه قیمت تولید محتوا, محاسبه هزینه تولید محتوا, هرینه تولید محتوا, هزینه تولید محتوا اینستاگرام, هزینه تولید محتوا برای سایت, هزینه تولید محتوا به انگلیسی, هزینه تولید محتوا در اینستاگرام, هزینه تولید محتوا متنی, هزینه تولید محتوای آموزشی, هزینه تولید محتوای الکترونیکی, هزینه تولید محتوای لندیگ پیج