الگوی تقویم محتوا چیست؟ + ابزارهای مورد نیاز

الگوی تقویم محتوا چیست؟ + ابزارهای مورد نیاز

الگوی تقویم محتوا چه تاثیری بر روی بازاریابی محتوا دارد؟ اگر به پاسخ سوال: یک تقویم محتوایی چطور می تواند مسیر موفقیت را برای کسب و کارهای مختلف هموار کند؟ توجه کنید، به این امر مهم پی خواهید برد که تمامی فاکتورهای مختلف اعم از: 

  •  نحوه تدوین 

  •  نحوه ویرایش 

  •  نحوه تولید محتوا 

     

     

  •  نحوه زمان بندی 

و حتی قالب تقویم های محتوایی نیز می توانند به طرز شگفت انگیزی بر روی موفقیت یک کسب و کار موثر واقع گردند. قطعا شما نیز با ورود به دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

 

، با شگفتی های تکرار نشدنی مواجه خواهید شد. با وجود تکامل روزانه و حتی ساعتی فناوری های مدرن و تکنولوژی های پیشرفته، لحظه ای غفلت موفقیت شما را سال ها به تاخیر می اندازد.

 

قیمت قالب تقویم محتوا

 

بنابراین اگر شما نیز وارد دنیای دیجیتال شده اید و به دنبال کسب درآمد مناسب هستید، بهتر است با پیشرفت فناوری همگام شده و هرگز از آن غافل نمانید. یکی از فاکتورهایی که این روزها در دنیای دیجیتال مورد استقبال قرار گرفته است، انواع الگوها و قالب های مختلف برای تقویم های محتوایی می باشد. اگر شما هم به این دنیای مدرن علاقمند هستید، با ما همراه شوید. 

  1. منظور از الگوی تقویم محتوا چیست؟

  2. انواع الگوی تقویم محتوایی

  3. کاربرد الگوهای آماده تقویم محتوا

  4. ابزارهای ساخت الگوی تقویم محتوا

  5. نوشتن تقویم محتوا چقدر زمان می برد؟

  6. قالب تقویم محتوا؛ کلام آخر

الگوهای مناسب تقویم محتوا

 

منظور از الگوی تقویم محتوا چیست؟

آیا می دانید الگوی تقویم محتوا چیست؟ قبل از هر چیز باید ابتدا اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به تقویم های محتوایی کسب نمایید. تقویم های محتوایی نوعی برنامه ی زمان بندی شده هستند که مسیر موفقیت را برای شما هموار می کنند. برای اینکه بتوانید یک تقویم محتوایی ایده آل و کاربردی را در دست داشته باشید، باید به برخی از اصول مهم در طراحی و تولید آن، پایبند باشید. اصولا در طراحی و تولید این تقویم ها از الگوهای خاصی کمک می گیرند. این الگوها می توانند فرایند تولید تقویم های محتوایی را سهولت بخشیده و همچنین بر روی کیفیت آنها نیز نقش بسزایی داشته باشند. 

توجه داشته باشید که الگوی تقویم محتوا با تکیه به نیازهای تیمی، فردی و همچنین با توجه به نوع کسب و کار شما برنامه ریزی و تولید می شود. بنابراین نمی توان گفت که تمامی الگوهای تولید شده به طور یکنواخت بوده و از ویژگی های یکسانی برخوردار هستند. لذا برای اینکه بتوانید در زمینه ی انتخاب بهترین الگو موفقیت را تجربه کنید، بهتر است به تمامی ویژگی های مهم آن توجه نموده و یا از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی کارشناسان زبده در این زمینه، استفاده کرد. 

قالب تقویم محتوا

 

انواع الگوی تقویم محتوایی

بهترین قالب تقویم محتوا با توجه به فاکتورهای خاصی مانند: نوع کسب و کار، محل انتشار محتوا، تعداد فعالیت افراد در کسب و کار مورد نظر و ... طراحی و تولید می شود. لذا دور از ذهن نیست که شاهد انواع بسیار زیادی الگوها و قالب های مختلف برای تقویم های محتوایی باشیم. اگر بخواهیم به برخی از انواع آنها اشاره کنیم، می توان از موارد زیر یاد کرد: 

  •  الگوی تقویم هایی که برای شبکه های اجتماعی مد نظر قرار گرفته می شوند. 

  •  قالب تقویم محتوایی که برای وبلاگ ها طراحی می شوند. 

  •  قالب تقویم های محتوایی مناسب برای ایمیل ها و بازاریابی مربوط به آنها 

فراموش نکنید که هر کدام از این قالب ها و الگوها بر اساس ویژگی های خاصی طراحی می شوند اما در بسیاری از آنها می توان شاهد برخی از نقاط مشترک نیز بود. مهمترین المان در طراحی آنها، توجه به تاثیرگذاری آنها بر روی موفقیت یک کسب و کار در دنیای مجازی می باشد. 

ابزار ساخت تقویم محتوا

 

کاربرد الگوهای آماده تقویم محتوا

کاربرد الگو تقویم محتوا چیست؟ اهمیت ساخت تقویم محتوا برای موفقیت در یک پروژه کاری بر کسی پوشیده نیست. حال این سوال پیش می آید که آیا تمامی تقویم های محتوایی تاثیرات مثبتی را برای کسب و کار مورد نظر به همراه دارند؟ قطعا تقویم های محتوایی می توانند موفقیت را به همراه داشته باشند که بر اساس فاکتورهای خاص برنامه ریزی و تولید شده باشند. 

یکی از راهکارهایی که بتوان در حیطه ی طراحی و تولید تقویم محتوا موفقیت را تجربه کرد، استفاده از قالب تقویم محتوای رایگان است. با توجه به افزایش نیاز مخاطبین برای بهره برداری از تقویم های محتوایی کاربردی، شاهد عرضه ی برخی از الگوهای آماده تقویم محتوایی هستیم. این الگوها تا حد چشمگیری ضعف در طراحی و ساخت تقویم های محتوایی را کاهش داده اند. بنابراین در بسیاری از کسب و کارهای مختلف، می توان به بهترین نحو از آنها بهره برداری کرد. 

ابزارهای ساخت الگوی تقویم محتوا

در عصر حاضر شاهد بسیاری از ابزارهای کاربردی برای ساخت الگوی تقویم محتوا هستیم. هر کدام از این ابزارها در بر دارنده ی ویژگی های خاصی می باشند. جالب است بدانید که برخی از آنها به صورت رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه، در دسترس خواهند بود. از جمله ابزارهایی که در این زمینه می توان از آنها استفاده کرد و شاهد نتایج شگفت انگیزی بود، عبارتند از: 

  •  Zenkit

  • Trello

  •  Airtable

  •  Asana

برخی از این ابزارها (مانند Trello) از جمله ابزارهای کاربردی و جذاب برای تدوین و ساخت تقویم های محتوایی مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از انتخاب بهترین ابزار، بهتر است اطلاعات کاملی را نسبت به قیمت قالب تقویم محتوا کسب نموده و سپس اقدام به استفاده از آن نمایید. در این صورت قطعا انتخاب هوشمندانه و کاربردی را تجربه خواهید کرد. 

زمان تولید تقویم محتوا

 

نوشتن تقویم محتوا چقدر زمان می برد؟

یکی از مهمترین مواردی که در سفارش تولید محتوا و همچنین ساخت تقویم های محتوایی مورد توجه قرار می گیرد، مدت زمان تولید آنها است. با توجه به اینکه برنامه ریزی برای موفقیت در یک پروژه بسیار حائز اهمیت است، باید در تولید تقویم های محتوایی نیز از یک برنامه زمانی خاص پیروی کنید. در نظر گرفتن یک زمان مشخص برای نوشتن تقویم محتوایی مهمترین موضوعی است که هر نویسنده باید مد نظر قرار دهد. با بررسی موارد زیر می توانید زمان دقیق تالیف تقویم محتوایی را تخمین بزنید: 

  1. مشخص نمودن دقیق هدف و دستیابی به درک کامل از خواسته ی کارفرما 

  2. مشخص کردن دقیق دامنه ی هدف کارفرما و برآورد حوزه ی محتوا برای کمک به تیم تولید کننده 

  3. برنامه ریزی دقیق  برای تهیه پیش نویس، ویرایش، آماده سازی و تصحیح و در نتیجه به پایان رساندن تقویم محتوایی 

قالب تقویم محتوا؛ کلام آخر

بسیاری از افراد نمی دانند که یکی از موضوعات مهم در پاسخ به سوال: سئو چیست؟ استفاده از تقویم های محتوایی مناسب است. زمانی یک تقویم محتوایی می تواند تاثیرات مثبتی را بر روی سئو سازی سایت شما داشته باشد که با تکیه به پارامترهای خاصی طراحی و تولید شود. کارشناسانی که در این زمینه فعال هستند، به اهمیت و ضرورت استفاده از الگوهای مناسب طراحی و تولید تقویم های محتوایی اشاره کرده اند. این الگوها در انواع مختلفی طراحی و در دسترس قرار گرفته اند. برای انتخاب هوشمندانه و کاربردی آنها بهتر است از دانش کارشناسان زبده استفاده کنید.