بهطور مرتب توییت کنید
برخلاف اینستاگرام، در توییتر باید از استراتژی پرتکاپوتری استفاده کرد. طبق آمار RivallQ، نزدیک به ۲۵٪ از پرفعالیتترین کاربرهای توییتر، هفتهای ۱۲ توییت منتشر میکنند.
حضور خود در توییتر را به دیگران اطلاع رسانی کنید
آدرس یا لینک صفحه توییتر خود را در مکان های مختلف منتشر کنید. این مکان ها می تواند امضای ایمیل شما، کانال ها و شبکه های اجتماعی دیگر، در بخش های مختلف بلاگ شما و همچنین در بخش ارتباط با ما در وب سایت شما باشد. با این کار صفحه رسمی خود را در طیف وسیع تری معرفی می کنید و بدیهی است که هر چه بیشتر دسترسی کاربران به توییتر شما میسر باشد، پیدا کردن شما و احتمال اضافه شدن به فالوورهای شما نیز برای آن ها راحت تر خواهد بود.
نکات افزایش فالوور در توییتر
استفاده مناسب از هشتگها
مانند سایر شبکههای اجتماعی، استفادۀ صحیح از هشتگها میتواند به جذب توییتهای ما در بین مردم و گسترش تعداد فالوئرهایمان کمک کند. بهترین راه این است که به دنبال هشتگهای پرطرفدار و متناسب با علاقهمندیهای خود بگردیم و آنها را در توییتهایمان استفاده کنیم.
توییتهای ما برای دنبالکنندگان هشتگ قابل مشاهده هستند که همین باعث افزایش دسترسی آنها به ما میشود. هشتگهای پرطرفدار را از طریق تایپ در نوار جستوجوی صفحۀ Timeline میتوان پیدا کرد. در نتیجۀ جستوجو، هشتگهای پیشنهادی مربوط به کمپینهای پرطرفدار ظاهر میشود. بهتر است در استفاده از هشتگها میزان محبوبیت، درجۀ اهمیت و میزان بهکارگیری آنها را بین کاربران در نظر بگیریم.
اشتراک گذاری مطالب و توئیت ها
همانطور که گفته شد، مسلماً اشتراک گذاری مطالب و توئیت های شما یکی از اصلی ترین راه های جذب فالوور در توییتر می باشد. این کار را با احتیاط و با مدیریت حرفه ای انجام دهید چرا که اشتراک گذاری بیش از حد درست نتیجه عکس خواهد داشت! طبق آمار، توئیت هایی که بیشتر از 10 بار در صفحات مختلف ریتوئیت شوند از حالت توئیت های جذاب و اطلاعاتی و خواندنی به حالت توئیت های تبلیغاتی و اسپم تبدیل می شوند. اگر تردید دارید بهتر است همین حالا مطمئن شوید که کاربران از هر قشری که باشند از تبلیغات اسپم تنفر دارند!
شما قادر هستید تا با کمک پلتفرم های مدیریتی شبکه های اجتماعی همچون Buffer پست ها و مطالب خود را به صورت حرفه ای تری منتشر کرده و گسترش دهید. با این پلتفرم ها همچنین می توانید در توییتر پست ها را زمان بندی کنید تا در زمان های معین شده به صورت خودکار منتشر شوند. استفاده از این سیستم نه تنها وقت کمتری از شما می گیرد، بلکه مدیریت شبکه های اجتماعی شما را سازمان دهی تر کرده و بهره وری آن ها را سیستماتیک خواهد کرد.
نکات کلیدی افزایش فالوور در توییتر
بهینه سازی پروفایل برای کاربران
جدای پیادهسازی استراتژیهای تعاملی و محتوایی، چند قدم بسیار مهم نیز باید در پروفایل توییتر خود بردارید تا برای فالوئرهای جدیدتان دوستانهتر به نظر بیایید. برای این کار میتوانید موارد زیر را درنظر بگیرید:
- استفاده از یک عکس پروفایل واضح؛
- استفاده از تگها و کلمات کلیدی و لوکیشن صحیح؛
- نمایش گوشهای از شخصیتی که دارید (علایق و…).
شبکه سازی کنید
توییتر ابزاری عالی برای ایجاد شبکه با دیگر اعضای فعال در زمینه کاری شما می باشد. از این طریق رهبران و افراد موفق در زمینه کاری خود را دنبال کرده و از راه و روش های آن ها بهره مند شوید. همچنین اگر آن ها نیز شما را فالو کنند، شما نیز به عضوی از این گروه بزرگ ملحق می شوید. اگر خوش شانس باشید و آدم های سرشناس و موفقی که شما را فالو کرده اند مطالب شما را ریتوئیت کنند، یا نام شما را در صفحات دیگر قرار دهند (Mention) و یا حتی در زیر توئیت های شما نظر ارسال کنند، شما به عنوان یک منبع مفید و با ارزش شناسایی می شوید و همین امر به شما در جذب فالوور در توییتر، بیشتر کمک می کند.
در زمان درست توییت کنید
اگر مخاطبتان هنگامی که شما توییت میزنید، خواب باشد، قطعاً تلاشهایتان به جدب فالوئر منجر نخواهد شد. طبق تحقیق SproutSocial، بهترین زمان برای توییتزدن، اوایل ساعات کاری یعنی ساعت ۹-۱۰ صبح تا حدود ساعت ۱۲ که هنگام استراحت و صرف نهار است، تعیین شده است.