شرکت تبلیغاتی حیطه نما
منو موبایل

شرکت تبلیغاتی حیطه نما

تفاوت طراحی وب و توسعه وب

اولین چیزی که باید در بحث طراحی وب مشخص کنیم تفاوت بین طراحی وب (Web Design) و توسعه وب (Web Development) است

 

چون این دو به طور معمول با یکدیگر اشتباه می‌شوند.

طراحی وب مربوط به ظاهر سایت می‌شود. یک طراح وب وظیفه دارد تا ظاهر وبسایت را طوری طراحی کند که مخاطب به وبسایت جذب شود.  ما در ادامه به شکل مفصل به این بحث خواهیم پرداخت.

 

توسعه وب مربوط به پایه و بدنه وبسایت می‌شود. یک توسعه دهنده وب وظیفه دارد تا اسکلت یک سایت را طراحی کند و هرچه اسکلت این سایت اصولی تر و قوی‌تر باشد کار با آن وبسایت راحت‌تر خواهد بود. بخش توسعه وب سایت از طریق کدنویسی انجام می‌شود.

حالا به طور مختصر به زبان‌های برنامه نویسی اصلی در طراحی و توسعه وب می‌پردازیم:

 

  • Html یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد بخش ظاهری (فرانت اند) وب‌سایت ها استفاده می شود. از این زبان برای نوشتن ساختار و استخوان بندی سایت  استفاده می‌شود.

 

  • CSS یک زبان برنامه نویسی (یا بهتر بگوییم استایل دهی و نشانه گذاری) است که تمام اطلاعات مهم ظاهری یک وب‌سایت را در خود دارد CSS و Html در کنار هم کار می‌کند تا مدل ظاهری سایت از جمله طرح اصلی فونت و سایر عوامل ظاهری وبسایت را تعیین کنند.

 

  • CMS یا سیستم مدیرت محتوا یا سایت ساز، یک نرم افزار است که محتوای دیجیتالی وب سایت را مدیریت می کند. با داشتن امکانات و اطلاعات اولیه در خصوص CMS ها هر کسی می‌تواند یک وبسایت خوب را بدون نیاز به داشتن دانش توسعه وب و کدنویسی طراحی کند.
مطالب مرتبط

تاریخچه ی الگوریتم گوگل پنگوئن

یکی از مسائلی که کاربران و وب مستر ها با آن رو به رو میشوند مشکل پنالتی شدن سایت می باشد که هم میتواند کل سایت شما پنالتی شود هم ممکن است برخی از صفحات سایت شما پنالتی شود و الگوریتم هایی که میتوانند با بررسی در صورتی که شما استاندارد هایی را رعایت نکرده باشید سایت شما رو به حالت پنالتی یا جریمه ببرند الگوریتم گوگل پنگوئن و الگوریتم گوگل پاندا می باشند.

4 دقیقه مطالعه مشاهده

5 مورد از رایج‌ترین مشکلات لینک‌سازی داخلی

مواردی که برای تدوین استراتژی لینک‌سازی داخلی ذکر شد موجب می‌شود تا ارتباط صفحات به شکل درستی در دسترس کاربران و گوگل قرار داشته باشد. به مرور زمان و با زیاد شدن تعداد صفحات سایت یا حذف برخی از آن‌ها ممکن است این استراتژی دچار اشکال شود.

4 دقیقه مطالعه مشاهده

رابطه لینک سازی داخلی و کاربران در سئو

اگر کمی با مفاهیم سئو سایت آشنایی داشته باشید، میدانید که تمرکز اصلی موتور های جستجو، مخصوصا گوگل، روی کاربران است. گوگل بارها در راهنمایی هایی که منتشر میکند به این موضوع اشاره کرده  که برای داشتن سئو بهتر، باید به کاربر خودتان اهمیت بدهید، محتوای مناسب تولید کنید، ظاهر سایت را بهبود بدهید و…

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟