شرکت تبلیغاتی حیطه نما
منو موبایل

شرکت تبلیغاتی حیطه نما

مراحل طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی وب سایت چیست؟

همان‌طور که بیان شد، طراحی وب سایت به معنی طراحی، ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت یا بهینه‌سازی یک سایت قدیمی در بستر اینترنت است.  Web Design(وب دیزاین) شامل 4 مرحله اصلی است که در ادامه هرکدام را شرح می‌دهیم.

مرحله 1: طراحی وایر فریم

ابتدا با توجه به نوع سایت و نیاز مشتری، یک نمای کلی از سایت طراحی می‌کنیم. این نما شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و تعیین جایگاه و چیدمان المان‌ها و عناصر مختلف است. این مرحله از طراحی وب سایت «طراحی وایرفریم» نام دارد.

مرحله2: طراحی گرافیک سایت

پس از مشخص شدن محل قرارگیری عناصر سایت، باید سایت را طراحی کنیم. در این مرحله با توجه به نوع کسب‌‌وکار اینترنتی و با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص رنگ‌بندی و گرافیک سایت طراحی می‌شود.

مرحله3: کدنویسی و برنامه‌نویسی

باتوجه به سایت طراحی شده و نیاز مشتری، در این مرحله می‌توان از روش‌های مختلفی برای مدیریت سایت استفاده کرد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برنامه‌نویسی. تصمیم‌گیری در این بخش براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری صورت می‌گیرد.

مرحله4: راه‌اندازی سایت

پس از انجام 3 مرحله قبل، به راه‌اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت می‌پردازیم. در این مرحله پس از تهیه یک «هاست» و «نام دامنه مناسب»، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهیم.

طراحی سایت 1
مطالب مرتبط

طراحی سایت با متدهای روز دنیا

یکی دیگر از ویژگی های یک طراحی سایت خوب این است که سایت شما باید بر اساس مدل ها و طراحی های روز دنیا باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در سطح وب زیاد وقت میگذرانید به احتمال زیاد سایت های زیادی را دیده اید که از طرح های مختلف قدیمی و جدید برخوردار هستند، اما زمانی که وارد یک سایت می شوید اگر طرح آن قدیمی باشد با خود فکر می کنید که مطالب آن هم قدیمی است و احتمال اینکه آن سایت را بدون بازدید ببندید بسیار زیاد است.پس فکر کنم اهمیت به روز بودن طرح سایت برایتان روشن شده باشد.

3 دقیقه مطالعه مشاهده

فرق رشته فیلمبرداری و رشته تصویر‌برداری

در واقع هم فیلم‌بردار و هم تصویربردار هر دو یک کار، یعنی ثبت لحظه ها را انجام می دهند و ابزار کار هر دو دوربین است، اما هرکدام با نسل متفاوتی از دوربین ها!
دوربین های اولیه برگرفته از دوربین عکاسی بوده و تماما با استفاده از نگاتیو یا به اصطلاح فیلم، عمل ثبت و ضبط تصویر را بر روی نگاتیو انجام می دادند.

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

چگونه یک سایت تبلیغاتی راه اندازی کنیم؟

در حال حاضر راه اندازی سایت تبلیغاتی اهمیت زیادی پیدا کرده است. با توجه به اینکه میزان استفاده از اینترنت توسط مردم عادی افزایش داشته و مردم اکثر فعالیت های خود را با استفاده از اینترنت انجام می دهند، طراحی یک سایت تبلیغاتی می تواند نقش مهمی داشته باشد.

6 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟