ادمین که در انگلیسی به صورت Admin نوشته می شود، خلاصه ای از کلمه ی Administrator است و به فارسی، مدیر ترجمه می شود. از آن جایی که استفاده از این واژه بسیار زیاد است به همین خاطر آن را به شکل خلاصه شده یعنی ادمین نشان می دهند. تقریبا به هر بخشی از فضای مجازی که سر بزنید، این واژه را بارها دیده اید. برای مثال هنگامی که از یک سیستم کامپیوتری استفاده می کنید، یک حساب کاربری برای ادمین وجود دارد که تقریبا به هر چیزی دسترسی دارد و هر سفارشی سازی را می تواند انجام دهد. اما معنی ادمین در اینستاگرام شاید کمی متفاوت باشد.
منظور از کلمه ی ادمین در اینستاگرام چیست؟
برخی از افراد فکر می کنند که منظور از ادمین اینستاگرام کسانی هستند که در حال مدیریت سایت اینستاگرام هستند. البته که این موضوع درست است اما به ما ربطی ندارد! منظور از ادمین اینستاگرام فردی است که یک پیج را مدیریت می کند. در واقع اگر شما هم دارای یک پیج شخصی هستید، ادمین آن به حساب می آیید. اما یک پیج شخصی اصولا کارهای زیادی برای انجام دادن ندارد. اما اگر پیجتان تجاری باشد و یا این که برای یک کسب و کار خاصی باشد، کارهای بسیاری است که بایستی انجام شود. انجام این کارها را ادمین اینستاگرام بر عهده می گیرد. برخی از افراد ترجیح می دهند که خودشان مدیریت پیج را برعهده داشته باشند اما از آنجایی که انجام این کار هم سختی های خاص خود را دارد و نیاز به وجود مهارت های خاصی هم هست، برخی ترجیح می دهند که افراد دیگری را برای انجام این کار استخدام کنند.
ادمین اینستاگرام چه وظایفی بر عهده دارد؟
پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که مدیریت یک پیج کار وقت گیری است. در بسیاری از مواقع یک کار تمام وقت است. بنابراین اگر خودتان صاحب کسب و کار هستید احتمالا وقت نمی کنید که کارهای مربوط به پیجتان را انجام دهید. در چنین مواقعی نیاز است که یک فرد دیگر را برای انجام این کار استخدام کنید. همچنین ممکن است که شما خود بخواهید که به عنوان ادمین اینستاگرام برای کسی کار کنید. به همین خاطر در این بخش وظایفی که ادمین اینستاگرام بایستی آن ها را بر عهده بگیرد را بیان خواهیم کرد.
ادمین اینستاگرام بایستی محتوا را به صورت منظم منتشر کند
برخی از افراد تولید محتوا را به خود ادمین می سپارند. برخی دیگر اما به شیوه ی دیگری عمل می کنند و برای انجام این کار هم افراد دیگری را استخدام می کنند. در هر صورت یکی از وظایف ادمین این است که محتوا اعم از پست یا استوری را در زمان مناسب و به صورت منظم انتشار دهد. نظم داشتن در انتشار محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که الگوریتم های اینستاگرام برای وارد کردن پست های یک پیج به بخش اکسپلور عوامل متعددی را در نظر می گیرند که یکی از آن ها همین نظم و ترتیب و انتشار پیوسته ی محتواست. برای مثال بهتر است که ادمین هر روز یک پست را منتشر کند به جای این که چندین پست را در یک روز منتشر کرده و روزهای دیگر را به صورت کامل رها کند. داشتن یک تقویم محتوایی می تواند بسیار مفید باشد.
ادمین اینستاگرام بایستی برای پست ها کپشن بنویسد
یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام این است که بتواند برای پست ها کپشن مناسبی بنویسد که خواننده را تشویق به انجام کاری کند. به این منظور نیاز است که بازی کردن با کلمات و جمله بندی را به خوبی بداند. کپشن عنصر مهمی در یک پست است و می تواند تاثیر زیادی روی رفتار مخاطب داشته باشد. به همین خاطر ادمین یک پیج باید لحن محتوای خود را در یابد و بر اساس آن کپشن هایی را بنویسد که متناسب باشد. توجه داشته باشید که یک عکس هر چقدر هم که کامل و جامع باشد باز هم با چند خط متن می تواند واضح تر و رساتر باشد.
ادمین باید به دایرکت ها پاسخ دهد