HITE NAMA GOSTAR
منو موبایل

HITE NAMA GOSTAR

تاریخچه ی الگوریتم گوگل پنگوئن

یکی از مسائلی که کاربران و وب مستر ها با آن رو به رو میشوند مشکل پنالتی شدن سایت می باشد که هم میتواند کل سایت شما پنالتی شود هم ممکن است برخی از صفحات سایت شما پنالتی شود و الگوریتم هایی که میتوانند با بررسی در صورتی که شما استاندارد هایی را رعایت نکرده باشید سایت شما رو به حالت پنالتی یا جریمه ببرند الگوریتم گوگل پنگوئن و الگوریتم گوگل پاندا می باشند.زمانی که موتور های جستجو شروع به کار کردن محتوای مقاله ی شما رو از روی کلمات کلیدی نوشته شده داخل مقاله تشخیص میدادند بنابراین هر چند باری که شما بیشتر از کلمات کلیدی استفاده میکردید مقاله شما امتیاز بالاتری میگرفت و در نتیجه در نتاج جستجو بالاتر نمایش داده میشد و با این کار به راحتی در صفحه اول گوگل قرار میگرفتن!!!  بنابراین وب مستر ها مقالاتی رو ارائه میدادند با تعداد بسیار زیادی کلید واژه که گاهی مطالعه ی مطلب را برای کاربر سخت میکرد اما با این ترفند به راحتی میتوانست رنک سایت خود را بالا ببرد.

زمان کوتاه نگذشته بود که یکی از موسیسن شرکت گوگل، لری پیج الگوریتم pagerank را اختراع کرد، انقلابی جدید در بازار موتور های جستجو رخ داد و گوگل توانست بازار موتور های جستجو را از آن خود کند! اما دقیقا pagerank چه کاری انجام میداد؟ لینک های داخل یه نوشته را بررسی میکرد در بررسی تعداد واقع لینک های داخل یک مقاله به کلید واژه ها اضافه شد و کیفیت یک وب سایت را علاوه بر کلید واژها تعداد بک لینک هایی که از سایت های دیگر میگرفت اندازه گیری میکرد ( همانطور الان هم که میدانید یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت دقیقا بک لینک ها به شمار میره ) تا اینجا الگوریتم پیج رنک خوب عمل کرده بود و به عنوان یک روش عالی برای تعیین کیفیت یک سایت محبوبیت خاصی پیدا کرده بود.

روش کار page rank

Page rank به این صورت عمل میکرد که هر لینک ورودی به سایت شما یک رای تایید برای سایت در نظر گرفته میشد یعنی اگر صفحه ای لینک ورودی دریافت نمیکرد به معنی عدم کارآمد بودن مقاله صفحه بود ولی اگر به طور مثال من از سایت خودم به یکی از مقالات سایت شما لینک میدادم یعنی به نظر من مقاله سایت شما اطلاعات مفیدی را در اختیار دیگران قرار میدهد درست مثل زمانی که شما مشتری رستورانی هستید و اون رستوران را به دوستان دیگرتان پیشنهاد میدهید

همه چیز داشت خوب پیش میرفت که باز متخصصان سئو مثل همیشه راهی را برای دور زدن قوانین گوگل پیدا کردن و با دستکاری رنک پیج نتایج گوگل را به نفع خودشون تغییر دادن !!! چطور اینکار رو میکردن ؟ سایت های اسپم به این سایت هایی که میخواستن تو نتایج بالا بیان لینک میدادن !!! همینجا بود که الگوریتم پنگوئن وارد کار شد و سایت های اسپم گونه رو شناسایی کرد با فیلتر گذاری های متعدد و آپدیت های روزانه هر روز این الگوریتم از روز قبل قوی تر شد و نتایج گوگل قابل اعتماد تر شد ( کاربران زمانی به رتبه خوبی در گوگل دست پیدا میکردند که شایستگی اون رتبه رو داشتند )

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست ؟

 

شناسایی سایت هایی که اسپم به نظر میاد از وظایف اصلی الگوریتم پنگوئن است. و سایت های مورد نظر رو جریمه میکند.

الگوریتم پنگوئن روشی برای مقابله با سایت هایی است که از طریق روش های اسپم مانند پر کردن صفحات با کلمات کلیدی و لینک سازی اسپم در نتایج جستجوی گوگل دست ببرند و سایت خود را در رتبه های بالاتری قرار دهند که شایستگی اون رتبه رو ندارند.

تمرکز الگوریتم پنگوئن بر روی چیست ؟

 

 

  • روی بک لینک های سایت ( بک لینک ها نباید از سایت های نا معتبر و بی کیفیت باشد )
  • استفاده از یک عبارت یکسان برای تمام بک لینک ها
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی یا کلید واژه ها

اهمیت لینک بیلدیگ برای سئو ( در الگوریتم پنگوئن )

لینک بیلدینگ هنوز هم یکی از پر اهمیت ترین فیلتر ها برای رتبه بندی سایت شما به شمار میره اما همانطور که میدانید گوگل بارها برای همه ساخت بک لینک ها رو شفاف سازی کرده و هشدار های لازم رو ارائه داده که نیابد فقط روی لینک بیلدینگ کار کنید

بیاین با هم ببینیم گوگل از کجا میفهمه که من بک لینک الکی ساختم و واقعیت نداره !!! فرض کنید من یه سایتی دارم که اعتبار خوبی داره دائما محتوای خوب تولید میکنم و بر روی صفحات مختلف سایت قرار میدم بنابراین لینکهای متعددی دریافت میکنم خیلی طبیعیه که من 7000 تا لینک دریافتی از سایت های دیگه بگیرم چون مطالبم قوی و خیلی سایت ها ممکنه منو به عنوان مرجع قرار بدن یا نه اصلا خودم برم بک لینک بگیرم ولی مهم اینه که من محتوای مناسب را اول ایجاد کردم بعد رفتم بک لینک ساختم یا بک لینک طبیعی دریافت کردم نه اینکه فقط برم بک لینک بسازم

حالا ممکنه یه شخص یه سایتی رو طراحی کنه و هیچ سیگنالی از شبکه های اجتمای یا پیج رنک نداشته باشه و محتوای کافی داخل سایت خودش نداشته باشه اما دائما به این سایت و اون سایت و وبلاگ های مختلف سر میزنه و بک لینک های متفاوت میگیره ، تعداد بک لینک هاشو میرسونه به 7000 بک لینک اما در نهایت چه اتفاقی میوفته ؟ گوگل تعداد صفحات و محتوای این سایت رو میبینه و به نظرش این همه بک لینک با این محتوای نامناسب غیر منطقی میاد !!!

پس ما در کل نمیتونیم بگیم که لینک بیلدیگ بده بلکه خیلی خیلی هم عالیه ولی یادمون باشه که لینک بیلدینگ فقط یکی از فاکتورهایی است که الگوریتم های گوگل بررسی میکنند شما باید به دنبار روش های لینک بیلدینگ پیشرفته باشید ، ره صد ساله رو یک شبه نمیشه رفت در ایجاد سایتتون و فعالیت در بازار دیجیتال حتما باید صبر و پشتکار و صداقت داشته باشید.

مطالب مرتبط

تفاوت طراحی وب و توسعه وب

اولین چیزی که باید در بحث طراحی وب مشخص کنیم تفاوت بین طراحی وب (Web Design) و توسعه وب (Web Development) است

چون این دو به طور معمول با یکدیگر اشتباه می‌شوند.طراحی وب مربوط به ظاهر سایت می‌شود. یک طراح وب وظیفه دارد تا ظاهر وبسایت را طوری طراحی کند که مخاطب به وبسایت جذب شود.  ما در ادامه به شکل مفصل به این بحث خواهیم پرداخت.

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

5 مورد از رایج‌ترین مشکلات لینک‌سازی داخلی

مواردی که برای تدوین استراتژی لینک‌سازی داخلی ذکر شد موجب می‌شود تا ارتباط صفحات به شکل درستی در دسترس کاربران و گوگل قرار داشته باشد. به مرور زمان و با زیاد شدن تعداد صفحات سایت یا حذف برخی از آن‌ها ممکن است این استراتژی دچار اشکال شود.

4 دقیقه مطالعه مشاهده

رابطه لینک سازی داخلی و کاربران در سئو

اگر کمی با مفاهیم سئو سایت آشنایی داشته باشید، میدانید که تمرکز اصلی موتور های جستجو، مخصوصا گوگل، روی کاربران است. گوگل بارها در راهنمایی هایی که منتشر میکند به این موضوع اشاره کرده  که برای داشتن سئو بهتر، باید به کاربر خودتان اهمیت بدهید، محتوای مناسب تولید کنید، ظاهر سایت را بهبود بدهید و…

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟